Pretendenti piedāvājumu par regulāro pasažieru pārvadājumu veikšanu ar autobusiem lotēs "Alūksne", "Daugavpils", "Gulbene", "Jēkabpils", "Limbaži", "Ludza", "Madona", "Preiļi", "Rēzekne" un "Ziemeļkurzeme" ATD var iesniegt līdz 2017. gada 19. jūnijam.
Konkursā tiks vērtēts saimnieciski izdevīgākais piedāvājums - ne tikai cena, bet arī tehniskais piedāvājums. Tehniskajā piedāvājumā tiks vērtēts autobusu vecums (autobusu parka vidējais vecums nedrīkst pārsniegt 20 gadus, bet viena atsevišķa autobusa vecums - 25 gadus), tehniskais aprīkojums, pakalpojuma sniegšanas kvalitāte un drošība (piemēram, videonovērošana, kas fiksē transportlīdzekļa vadītāja sēdvietu), kā arī papildu bonusi (piemēram, individuālais apgaismojums autobusa salonā, audiāli un vizuāli pieejami sabiedriskā transporta kustības saraksti u.c.).
"Ņemot vērā, ka ATD strādā pie jaunas sabiedriskā transporta pakalpojuma organizēšanas kārtības no 2021. gada, līgumi ar pārvadātājiem, kas uzvarētu šajā konkursā, tiks slēgti līdz 2020. gada 31. decembrim. Šobrīd ATD administrē 65 dažādus līgumus ar pārvadātājiem un šajos līgumos noteiktas atšķirīgas kvalitātes prasības un pakalpojuma sniegšanas standarti, tādējādi pasažieri un pārvadātāji ir nostādīti nevienlīdzīgā situācijā," norādīja direkcijas pārstāvji.
Vienlaikus lielākajā daļā maršrutu tīkla (85%) līgumi jau ir spēkā līdz 2020. gada 31. decembrim. ATD strādā pie tā, lai, sākot no 2021. gada 1. janvāra, tiktu uzlabota sabiedriskā transporta pakalpojuma kvalitāte visā Latvijā un noteiktas vienlīdzīgas prasības visiem pasažieru pārvadātājiem.
Uzvarētājiem konkursā pārvadājumi būs jāsāk no 2018. gada. Informācija Iepirkumu uzraudzības biroja mājaslapā liecina, ka prognozētā līgumcena iepirkumā ir 26,625 miljoni eiro.
Jau ziņots, ka ilgu laiku netika panākta vienošanās par ATD izstrādāto atklāta konkursa nolikumu par tiesībām sniegt sabiedriskā transporta pakalpojumu lotē ''Alūksne'', ''Daugavpils'', ''Gulbene'', ''Jēkabpils, ''Limbaži'', ''Ludza'', ''Madona'', ''Preiļi'', ''Rēzekne'' un ''Ziemeļvidzeme'' no 2018. līdz 2021. gadam. Konkursa prasībām iebilda atsevišķu plānošanas reģionu pārstāvji un pasažieru pārvadātāji, kuri vēlējās, lai tiktu pagarināti esošie līgumi bez konkursa. Vienošanos par konkursu izdevās panākt marta sākumā.
''Ņemot vērā Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācijas iebildumus, nolikumā tiks samazināta prasība attiecībā uz autobusu parka vidējo vecumu, tomēr pārvadātāji, kuru autobusu parka vidējais vecums būs mazāks, vērtējumā saņems papildu punktus. Līgums ar konkursa uzvarētāju tiktu slēgts līdz 2020. gada 31. decembrim. Tomēr gadījumā, ja Eiropas Komisija būs devusi akceptu līdz 2020. gada 31. decembrim pagarināt līgumu ar pārvadātājiem, kuri šobrīd apkalpo attiecīgās maršrutu tīkla daļas, tiks lemts par iespēju konkursu pārtraukt,'' tolaik skaidroja ATD.