Krievijas valsts dzelzceļa kompānijas "Rossiskije žeļeznije dorogi" (RŽD) atteikums veikt ievērojamus kravu pārvadājums no Krievijas ostām uz Latviju, tranzīta nozarei var radīt ārkārtas situāciju, bez tam krīze valsts otrajā lielākajā tautsaimniecības nozarē nozīmēs nopietnu triecienu Latvijas ekonomikai kopumā, uzskata "Baltijas asociācija – Transports un Loģistika" (BATL) prezidente Inga Antāne.
BATL paziņojumā medijiem norāda, ka pie šādas situācijas novedusi valdības neizlēmība, nepārdomātie un sasteigtie lēmumi, kā arī nevēlēšanās risināt ar nozares konkurētspējas paaugstināšanu saistītos jautājumus.
"Valdības lēmums aizliegt Ventspils ostai piedalīties vērienīgā starptautiskā projekta "Nord Stream 2" īstenošanā liecina, ka valdība neprot vai negrib iestāties par savas valsts ekonomiskajām interesēm. Valdības argumenti par "Nord Stream 2" radīto apdraudējumu valsts drošībai, neiztur kritiku. Saskaņā ar Latvijas ārpolitikas doktrīnu Krievija joprojām ir mūsu valsts stratēģiskā sadarbības partnere, un runāšana par spiegošanas aktivitātēm pārkraujamo cauruļu aizsegā, ir pārspīlēta situācijas dramatizēšana. Daudz reālāks drauds ir dramatiskā tranzīta kravu krituma dēļ iespējamā bezdarbnieku armija, kurai būs jāmaksā sociālie pabalsti, un kārtējā emigrācijas viļņa pieaugums," norāda Antāne.