RusLine pirmais reiss Rīgas lidostā - 27
Foto: DELFI

Aviokompānija "RusLine", kura no pirmdienas sāks regulārus lidojumus maršrutā Rīga-Maskava, nodrošinās pasažieru pārvadājumus sešas reizes nedēļā, pirmdien žurnālistiem paziņoja starptautiskās lidostas "Rīga" un aviokompānijas pārstāvji.

Izlidošana no Domodedovas lidostas Maskavā reizi dienā notiks plkst.11.10 un ielidošana lidostā "Rīga", atbilstoši grafikam, plānota plkst.12.50. Savukārt izlidošana no lidostas "Rīga" paredzēta plkst.13.40 un ielidošana Domodedovas lidostā – plkst.15.20.

Tiešie lidojumi uz Domodedovas lidostu un atpakaļ tiks veikti ar Kanādā ražoto "Bombardier CRJ-100/200" gaisakuģi. Lidojuma laiks būs viena stunda un 40 minūtes. Cena par lidojumu tup un atpakaļ būs sākot no 180 eiro.

Lidostas "Rīga" Aviācijas pakalpojumu un biznesa attīstības departamenta direktore Liene Freivalde norādīja, ka Maskava nemainīgi jau vairākus gadus ir viens no populārākajiem lidostas "Rīga" galamērķiem. "Pagājušajā gadā, salīdzinot ar 2015.gadu, ceļotāju skaits uz Maskavu pieauga par 18,5%," sacīja Freivalde.

Viņa pauda gandarījumu, ka lidostā ienāk jauna aviokompānija, kura pasažieriem piedāvās vēl plašākas iespējas nokļūt Krievijas galvaspilsētā.

Freivalde norādīja, ka Domodedova ir trešā lidosta Maskavā un piektā lidosta Krievijā, kurā varēs nokļūt no lidostas "Rīga", turklāt no lidostas "Rīga" uz Maskavu dienā dodas deviņi reisi.

Viņa uzsvēra, ka "RusLine" ir ceturtais gaisa pārvadātājs, kurš nodrošinās tiešos lidojumus uz Krieviju. Pēc viņas teiktā, jaunu aviokompāniju ienākšana lidostā nodrošina veselīgu konkurenci, nodrošinot pasažieriem plašu izvēli starp pakalpojumu nodrošinātājiem un to piedāvājumu.

Freivalde piebilda, ka lidostas "Rīga" sadarbība ar "RusLine" sākusies jau 2014.gadā, kad Rīgā tika izveidota aviokompānijas tehniskās apkopes bāze. "Pašlaik lidostā ir septiņi gaisa kuģi, kuriem tiek veikta tehniskā apkope," uzsvēra lidostas "Rīga" Aviācijas pakalpojumu un biznesa attīstības departamenta direktore.

Lidostas "Rīga" pārstāve pastāstīja, ka aviokompānijas mēdz pašas pētīt tirgu un skatīties, kur iespējams sekmēt tālāku attīstību. "Šobrīd mums nebija lidojumi uz Maskavas Domodedovas lidostu," sacīja Freivalde.

Viņa skaidroja, ka Maskava ir liela pilsēta un tur esošās lidostas nav izvietotas tuvu viena otrai. Lai nodrošinātu pietiekamu gaisa transporta pārklājumu uz Krievijas galvaspilsētu, bija būtiski nodrošināt maršruta piedāvājumu visās Maskavā esošajās lidostās. "Tāpēc līdz ar "RusLine", kas ir arī Domodedovā, ir pārstāvētas arī visas trīs lidostas," norādīja lidostas "Rīga" pārstāve.

Freivalde skaidroja, ka lidojumiem uz Maskavu, tāpat kā uz Londonu, ir liels pieprasījums pasažieru vidū. Turklāt ir pietiekami liels pasažieru skaits - gan tiešo pasažieru, gan tranzītpasažieru, kas Rīgu izmanto kā tranzīta vietu ceļojumiem tālāk uz Eiropu.

Tāpat viņa sacīja, ka daudz pasažieru no Latvijas izmanto Maskavu kā tranzīta vietu lidojumiem uz Austrumiem, uzsverot, ka Maskavas Šeremetjevas lidostā ir labi tranzītsavienojumi.

Pēc Freivaldes teiktā, lidosta "Rīga" nemitīgi sadarbojas ar aviokompānijām un seko līdzi, kuri ir tie galamērķi, kur cilvēki lido pārsēžoties. Tas nozīmē, ka tie ir galamērķi, uz kuriem cilvēki vēlētos lidot ar tiešo reisu. Līdz ar to, lidosta pēta, kāda ir pārvadātāju nodrošināto lidojumu izpilde konkrētos virzienos, un tad tiek uzsākta saruna par iespējamu sadarbību.

Viņa uzsvēra, ka sadarbības nodibināšana ar lidsabiedrību ir ilgstošs process, jo ir jābūt pietiekami daudz pasažieriem, jābūt pareizā lieluma gaisakuģim, kā arī jābūt finansiālajam pamatojumam, lai saprastu, vai jauna galamērķa izveide atmaksāsies. "Pasažieru skaits būtībā ir tā veiksmes atslēga," sacīja Freivalde.

Vienlaikus viņa skaidroja, ka ir svarīgi attīstīt un stiprināt attiecības ar aviokompānijām, ar kurām lidosta "Rīga" jau sadarbojas, pirms tiek meklētas lidsabiedrības, ar kurām sekmēt sadarbību jaunu galamērķu izveidē. "Ja arī ver jaunus galamērķus vaļā, tas ir daudz būtiskāk, lai tās esošās ir stipras un spēcīgas, nevis tikai ienāk jauni spēlētāji un beigās nevienam īsti labi neiet," norādīja lidostas "Rīga" pārstāve.

"RusLine" komercdirektors Aleksandrs Krutovs sacīja, ka lidsabiedrība pievērš lielu uzmanību savu pilotu sagatavošanā lidošanai tieši ar "Bombardier CRJ-100/200" lidmašīnām. Viņš norādīja, ka aviokompānijai ir speciāli trenažieri Francijā, lai nodrošinātu pilotu apmācību. Vienlaikus viņš uzsvēra, ka "RusLine" šā gada sākumā saņēma sertifikātu, lai apmācītu arī citus pilotus.

Krutovs uzsvēra, ka "RusLine" rūpīgi seko līdzi pasaules notikumiem, lai pielāgotu savu darbu attiecīgi aktuālākajiem pasaules procesiem.

"RusLine" komercdirektors sacīja, ka pēc ekonomiskās krīzes pieprasījums pēc lidojumiem uz Eiropu ir palielinājies un aviokompānija klientiem piedāvā pēc iespējas izdevīgākus galamērķus. Tāpat viņš prognozēja, ka šogad lidsabiedrība varētu pārvadāt vairāk pasažieru nekā pērn.

Lidsabiedrība "RusLine" ir lielākais reģionālais aviopārvadātājs Krievijā. Lidsabiedrība nodrošina lidojumus no reģionālajiem centriem uz satiksmes mezgliem. Flote sastāv no 20 "Bombardier CRJ-100/200" gaisakuģiem ar ietilpību 50 pasažieri.

"RusLine" ir Domodedovas lidostā bāzēta lidsabiedrība, bet tai ir arī centri Sanktpēterburgā, Jekaterinburgā un Voroņežā. Maršruta karte ietver vairāk nekā 30 galamērķus Krievijā, Baltijas valstīs un Skandināvijā. Pārvadātājs savu darbību Eiropā sāka 2015.gadā. "RusLine" 2017.gada vasarā no Domodedovas lidostas veiks lidojumus uz Leipcigu, Rīgu, Palangu, bet no Sanktpēterburgas – uz Oslo, Bergenu, Viļņu, Palangu un Tallinu.

Pērn lidsabiedrība pārvadāja 606 940 pasažierus un veica 18 814 lidojumus.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!