"Eiropas dzelzceļa līnijas" ir Latvijas puses akcionārs triju Baltijas valstu kopuzņēmumā "RB Rail", kas izveidots Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa projekta "Rail Baltica" īstenošanai.
Satiksmes ministrija (SM) rīkojuma projekta anotācijā norāda, ka no "Eiropas dzelzceļa līnijās" investētajiem 680 000 eiro tālāk 650 000 paredzēts ieguldīt "RB Rail", iegūstot Igaunijas un Lietuvas līdzdalībai proporcionāli līdzvērtīgu kapitāla daļu apmēru, savukārt 30 000 eiro paredzēts izmantot, lai nodrošinātu "Eiropas dzelzceļa līniju" darbību.
SM atzīmē, ka atbilstoši "RB Rail" akcionāru līgumam Latvijas, Lietuva un Igaunija ir apņēmušās veikt tālākus kapitālieguldījumus kompānijā, trīs reizes īstenojot akciju kapitāla palielināšanu un nodrošinot, ka "RB Rail" īpašniekiem saglabājas proporcionāli vienāds akciju sadalījums.
Baltijas valstis vienojušās, ka uzņēmums pieņem lēmumu par akcionāru kopsapulces sasaukšanu akciju kapitāla palielināšanai. Tādējādi tiks veikts trešais kompānijas pamatkapitāla palielinājums. Iepriekšējās divas reizes valsts pa 680 000 eiro "Eiropas dzelzceļa līniju" pamatkapitālā investēja 2016. un 2015.gadā, uzņēmumam tālāk veicot 650 000 ieguldījumu "RB Rail".
SM iepriekš informēja, ka "RB Rail" pēc akciju kapitāla palielināšanas katram akcionāram tiek izsniegta viena akcija ar nominālvērtību viens eiro. Katrs akcionārs par akciju samaksā naudā 650 000 eiro, no kuriem viens eiro ir nominālvērtība, bet 649 999 eiro emisijas uzcenojums.
Triju Baltijas valstu kopuzņēmums "RB Rail" Komercreģistrā iegrāmatots 2014.gada novembrī. Uzņēmuma pamatkapitāls ir 1 950 006 eiro.
"RB Rail" ir centrālais "Rail Baltica" projekta koordinators. Tā galvenie uzdevumi ir dzelzceļa projekta izstrāde, būvniecība un mārketinga aktivitāšu realizācija. Projekts paredz izbūvēt ātrvilciena dzelzceļa līnijas infrastruktūru no Tallinas līdz Lietuvas-Polijas robežai.
Jaunākie dati liecina, ka "Rail Baltica" izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, ko nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu.