sieviete lecamaukla sports
Foto: Shutterstock

Jauniešu biznesa projektu konkursa "Radām novadam" komanda "Kefa" ražos sporta uztura bagātinātājus, kā pirmo produktu interesentiem piedāvājot proteīna piena pulveri.

Šobrīd "Kefa" bāzējas Rīgā, taču laika gaitā cer ražošanas procesu pārcelt uz Līvānu novadu.

"Kefa" pārstāvis Pēteris Bikše stāsta, ka komanda nodarbojas ar dabīgas formas sporta uztura ražošanu. Kā pirmais tirgū ir nonācis sportistiem paredzētais proteīna pulveris, kura sastāvā ir stēvija un Latvijā ražots piena proteīns. "Pirmais izstrādātais produkts ir paredzēts ikvienam, kurš dzīvo aktīvu, pilnvērtīgu dzīves veidu un domā par savu veselību," skaidro Bikše.

73% proteīna pulvera sastāvdaļu ir ražotas Latvijā – galvenokārt proteīns no pašmāju govīm, kuras, kā norāda "Kefa" pārstāvis Bikše, nav barotas ar ģenētiski modificētu pārtiku. Vietējo sastāvdaļu izmantošana ļauj "Kefa" komandai pārraudzīt ražošanas procesu, tādējādi garantējot produkta kvalitāti. Komanda izvēlējusies neizmantot mākslīgos saldinātājus, bet gan paļauties dabīgo saldinātāju stēviju, kas ir salīdzinoši dārgāks. "No biznesa viedokļa izmantot stēviju mūsu produktā ir neizdevīgi, jo tas rada papildus izmaksas. Taču, tā kā paši šo produktu lietojam, mēs nevēlamies uzņemt mākslīgas sastāvdaļas," pamato Bikše.

"Latvijā ir pieejami dažādi sporta uztura produkti. Tie ir atšķirīgā kvalitātē un atšķirīgās cenās. Iedziļinoties tirgū varam pamanīt, ka ir maz produktu, kas ir dabīgi un nesatur cilvēka ķermenim nevajadzīgas piedevas. Tā kā ka cilvēki pēdējos gados sāk pievērst arvien lielāku uzmanību tam, ko uzņem arī caur sporta uztura produktiem, nolēmām piedāvāt dabisku alternatīvu," komandas vietu uztura bagātinātāju tirgū skaidro Bikše.

Lai gan "Kefa" mērķauditorija šķietami ir visai plaša, proti, 16 līdz 60 gadus veci aktīva un pilnvērtīga dzīvesveida piekritēji, Latvijā produkta auditorija ir visai niecīga – aptuveni 100 tūkstoši iedzīvotāju, kuri nodarbojas ar sportu. Bikše stāsta, ka Latvijā cilvēkiem trūkst izpratnes par sporta uzturu un tā nozīmi. "Piemēram, daudziem cilvēkiem vārds "proteīns" asociējas ar kaut ko negatīvu, nevis pozitīvu. Bet proteīns ir aminoskābes, kas veido lielāko daļu mūsu ķermeņa. Fiziskas slodzes laikā mēs savu ķermeni pakļaujam degradācijai, bet pēc tam jāspēj uzņemt pietiekami daudz ēdiena. Proteīns, kas sastāv no aminoskābēm, to dara ātrāk un pilnvērtīgāk," norāda "Kefa" pārstāvis.

Komanda nekautrējas raudzīties arī uz ārvalstu tirgiem. Bikše stāsta, ka "Kefa" jau šobrīd nosūtījusi produktu paraugus uz Zviedriju, Lielbritāniju un Japānu. "Skandināvijā auditorija ir daudz lielāka, jo tur krietni vairāk cilvēku regulāri sporto. Lai gan šādi produkti tur ir pazīstamāki un tirgus lielāks, paredzam, ka ieiet tirgū nebūs viegli, jo izpratne un prasības pret produktu ir augstas," ienākšanu ārvalstu tirgū piesardzīgi vērtē Bikše.

"Kefa" nenoliedz, ka iecerētais projekts vēl ir sākuma stadijā, taču nākotni saredz gaišu. "Drīzumā plānojam uzsākt produktu ražošanu pašu spēkiem. Pirmā produktu partija tika sagatavota ar ārpakalpojuma palīdzību, bet pateicoties konkursam "Atspēriens" šobrīd esam ceļā uz savas ražotnes izveidi. Šī gada laikā esam noslēguši arī vairākus nodomu protokolus par sadarbību ar sportistiem, sporta klubiem un komandām," teic Bikše.

"Kefa" komandā pulcējušies aktīvā dzīvesveida piekritēji, kurus vieno izpratne par veselīgu uzturu. Komandu pārstāv dažādu izglītību un darba pieredzi guvuši cilvēki – uzņēmēji, pārtikas tehnologs un finansists.

Konkursa "Radām novadam" mērķis ir dot iespēju apliecināt sevi talantīgiem un uzņēmīgiem Latvijas jauniešiem, izstrādājot un īstenojot dažādus biznesa projektus Latvijas novados.

Konkursu organizē biedrība "Radām novadam" sadarbībā ar portālu "Delfi". Konkurss īstenots "Erasmus+: Jaunatne darbībā" un Izglītības un zinātnes ministrijas Jaunatnes politikas valsts programmas 2017. gadam valsts budžeta finansējuma ietvaros.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!