Kopumā ''Latvijas Pasta'' pērnā gada finansiālie rādītāji ir auguši salīdzinājumā ar uzņēmuma darbības rezultātiem 2015. gadā, liecina pagājušā gada revidētais pārskats.
''Latvijas Pasta'' neto apgrozījums pērn bijis par diviem miljoniem eiro lielāks nekā iepriekšējā pārskata periodā, bet neto peļņa – par 0,4 miljoniem eiro lielāka nekā 2015. gadā. Būtiskākais ieņēmumu pieaugums sasniegts tādos pakalpojumu segmentos kā eksprespasta pakalpojumi – kurjera sūtījumi no rokas rokā – un vēstuļu korespondence, kurā statistiski uzskaita arī interneta komercijas sīkpaku sūtījumus no Austrumāzijas, pamatā Ķīnas.
"Protams, esam gandarīti par sasniegtajiem rezultātiem, taču darāmā vēl ir daudz, tāpēc apstāties nedrīkstam ne uz mirkli. Pagājušā gada augustā ieceltajai valdei nācās vienlaikus risināt virkni neatliekamu jautājumu, sākot ar uzņēmuma infrastruktūras un darbam nepieciešamā tehniskā aprīkojuma nodrošināšanu un beidzot ar stratēģisku mērķu izvirzīšanu un klientu uzticības atgūšanu. Sākto aktīvi turpinām arī 2017. gadā, un darīsim to arī turpmāk," uzsver Latvijas Pasta valdes priekšsēdētājs Mārcis Vilcāns.
''Latvijas Pasta'' eksprespasta sūtījumu skaits 2016. gadā bija viens miljons vienību jeb par 65 000 sūtījumu vairāk nekā 2015. gadā. Eksprespasta sūtījumu apjoms, ko klienti izvēlējās saņemt ''Latvijas Pasta'' sadarbības partnera ''Statoil'' (''Circle-K'') degvielas uzpildes stacijās, palielinājās par gandrīz 1000%.
Savukārt kopējā vēstuļu korespondences apjomā nozīmīgs īpatsvars ir ienākošo starptautisko sīkpaku apjomiem. Pērn apstrādāti seši miljoni starptautisko ienākošo sīkpaku, kas ir par 2,3 miljoniem vienību jeb par 63 % vairāk nekā 2015. gadā.
2016. gada otrajā pusē būtiski pieaudzis arī uzņēmuma apgūto investīciju apjoms, veidojot 0,34 miljonus eiro un mazinot negūto ienākumu vai zaudētas tirgus daļas risku, –uzņēmuma darbības vērtējumā par 2016. gadu uzsver ''Latvijas Pasta'' padome. Pagājušajā gadā ''Latvijas Pastā'' uzsākti vai turpināti dažādi ilgtermiņa attīstības projekti, tajā skaitā tādos virzienos kā klientu servisa, pasta pakalpojumu un sūtījumu izsniegšanas uzlabošana, klientiem labvēlīgākas vides radīšana pasta nodaļās un abonēto preses izdevumu agrākas piegādes nodrošināšana.
No 2016. gada decembra, veicot piegādes termiņu analīzi, ''Latvijas Pasts'' pārskatīja abonēto preses izdevumu piegādes iespējas un sāka nodrošināt drukāto mediju agrāku piegādi 47 pilsētās un citās apdzīvotās teritorijās, savukārt 2017. gadā agrāka piegāde tiek nodrošināta papildus arī Jelgavā un Mārupē.
Šogad ''Latvijas Pasts'' turpina modernizācijas un klientu servisa uzlabošanas projektu īstenošanu. To vidū ir 41 jauna kravas mikrobusa iegāde efektīvākai universālā pasta pakalpojuma un eksprespasta sūtījumu piegādei, 30 Rīgas un Pierīgas pasta nodaļu darba laika uzlabošana klientu apkalpošanas līmeņa paaugstināšanai, klientu apmierinātības mērījumi nepieciešamo uzlabojumu noteikšanai konkrētās pasta pakalpojumu sniegšanas vietās, Pāvilostas pasta nodaļas modernizācija un citi projekti.