Brīvības ielas rekonsrukcija - 1
Foto: DELFI
Rīgas dome sākusi sodīt būvniekus par laikā nepabeigtiem ielu remontiem, piemērojot soda naudu 7400 eiro apmērā par katru kavēto dienu, informē Rīgas domē.

17.septembrī pienāca remontdarbu beigu termiņš Brīvības ielas posmam no Lāčplēša ielas līdz Bruņinieku ielai un Valdemāra ielas posmam no Zirņu līdz Laktas ielai. Tā kā konstatēts, ka būvdarbi nav pabeigti, dome darbu veicējam - uzņēmumam "A.C.B." - piemērojusi soda naudu, kuras apmērs augs ik dienu līdz darbi tiks pabeigti.

"Par divām dienām kopā sanāk jau 14 800 eiro. Par nedēļu būs 51 800 eiro. Ja kavēs divas nedēļas - 103 600 eiro. Matemātika vienkārša," sociālajos tīklos komentē Rīgas domes priekšsēdētājs Nils Ušakovs (S).

Tāpat viņš atgādina, ka arī citiem remontdarbiem tuvojas beigu termiņš un mudina būvniekus darbus paveikt laicīgi, neaizmirstot par to kvalitāti. Viņš atgādina, ka arī par nekvalitatīvi veiktiem darbiem pienāksies sods.

Uzņēmuma "A.C.B." projektu vadītājs Dāvis Serdāns portālam "Delfi" pauž, ka respektē Ušakova viedokli, taču vienlaikus norāda uz neparedzētiem apstākļiem projekta izpildē.

"Ir saprotams, ka ielu remontdarbus savas infrastruktūras pilnveidei izmanto komunikāciju ierīkotāji, taču, parakstot līgumu, precīzi komunikācijas darbu apjomi nebija norādīti - tajā skaitā gan SIA "Rīgas ūdens", gan AS "Sadales tīkla", gan SIA "Lattelecom" darbi projektam bija neparedzēti," skaidro Serdāns.

"Gandrīz divas nedēļas bijām spiesti kavēt atsevišķu posmu, pat kvartālu ierīkošanu, jo Latvijā vienīgajam, projektā konkrēti norādītā betona bruģakments piegādātājam bija problēmas ar ražotni. Papildus sākotnēji saskaņotajam plānam jau projekta gaitā tika pieprasīta gan valčbetona ieklāšana pieturvietās, gan lietus ūdens noteku izbūve. Turklāt pēc vecās ietves demontāžas tika atklāts divas reizes vairāk pagrabu lūku, nekā bija norādīts pasūtītāja dokumentācijā, kurām secīgi bija nepieciešama rekonstrukcija," klāsta Serdāns, norādot, ka uzņēmums lūdzis domei par divām nedēļām pagarināt projekta termiņu.

"Tas nav neparasti, ka lielu un sarežģītu projektu pieteikumi darbu izpildes gaitā tiek precizēti, atklājoties jauniem apstākļiem, un ar to parasti rēķinās visas iesaistītās puses, ja mērķis ir uzbūvēt kvalitatīvu infrastruktūras objektu," rezumē Serdāns.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!