Kā ziņots, trīs Baltijas valstu premjerministri janvārī parakstīja līgumu par "Rail Baltica" projektu, kurā izklāstīti tā attīstības termiņi, maršruts un vairākas tehniskās detaļas.
Latvijas Saeima un Igaunijas Rīgikogu šo līgumu ratificēja jūnijā.
Līgums regulē būvējamās dzelzceļa infrastruktūras un zemes īpašumtiesības, būvniecības finansēšanas apstākļus, kā arī nodrošina piekļuvi "Rail Baltica" infrastruktūrai un sniedz vispārējas vadlīnijas projekta vadībai, lai noteiktu infrastruktūras operatoru.
"Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Plānots, ka pa jauno dzelzceļa līniju pasažieru vilcienu ātrums varēs sasniegt 240 kilometrus stundā, bet kravas vilcienu - 120 kilometrus stundā.
Jaunākie dati liecina, ka "Rail Baltica" izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, ko nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem.