Pirms nedaudz vairāk kā gada tika sākts AS "Dzintars" tiesiskās aizsardzības process. Šī gada laikā uzņēmums veicis virkni pārmaiņu, tostarp radījis dažādus jaunus kosmētikas produktus, un, kā portālam "Delfi" pastāstīja uzņēmuma valdes priekšsēdētājs un vairākuma akcionārs Iļja Gerčikovs, nākamgad "aina sāks mainīties".
Latvijā slavenā kosmētikas un parfimērijas ražotāja tiesiskās aizsardzība procesu Zemgales priekšpilsētas tiesa pasludināja pērnā gada 17. oktobrī, savukārt šī gada janvārī tika apstiprināts uzņēmuma iesniegtais tiesiskās aizsardzības pasākumu plāns. Šogad uzņēmuma vadība plāno mazākus zaudējumus nekā pagājušajā gadā un norāda, ka "Dzintaram" izdevies par 15 % kāpināt pārdošanas apjomu.
Trešdien, "Dzintara" ražotnē Mālu ielā, Rīga, tika prezentēti jauni produkti "Future Formula" līnijas ietvaros. Ar to uzņēmums pievērsies ārstnieciskās kosmētikas ražošanai, kas risina dažādas problēmas, piemēram, cīnās ar matu izkrišanu vai akni. Vaicāts par to, vai šī kolekcija nozīmē "Dzintara" pāreju ārstnieciskās kosmētikas ražošanas lauciņā, Gerčikovs atbildēja noliedzoši: "Nē, ne tikai. Mums iznāk arī jauna dekoratīvā kosmētika, nākamgad iznāks jauna parfimērija. Mēs ļoti daudz darba un laika veltām arī "rebrendingam" un uzlabojam daudzas produktu līnijas."
Saskaņā ar Gerčikova pausto šobrīd "Dzintaram" izdodas pildīt tiesiskās aizsardzības plānu. "Zinājām, ka mums vajadzēs ļoti lielus resursus, ļoti daudz esam izdarījuši, taču atdevi jutīsim nākamgad. Šogad ļoti liela daļa naudas aizgāja izstrādē un attīstībā. Pārdošanas apjomi mums uzlabojušies par 15 %, kā plānojam. Nākamgad bilde mainīsies – būs atdeve no produkcijas," viņš pastāstīja, precīzākus skaitļus gan neatklājot.
"Tas [tiesiskās aizsardzības procesa sākšanas] brīdis tieši sakrita ar to, ka bijām jau ļoti nozīmīgas kosmētikas izstrādes pēdējā stadijā. Burtiski pāris mēnešus pēc aizsardzības tika izlaisti "Future Formula" kosmētikas produkti, kas ir ar melnajiem ikriem, gliemežu ekstraktu un ar cilmes šūnām, kas konceptuāli ir jauna līmeņa kosmētika," pauda "Dzintara" mārketinga projektu daļas vadītāja Elīna Lukjanoviča.
"Dzintara" galvenais noieta tirgus ir Latvija – te darbojas vairāk nekā 40 uzņēmuma veikalu. "Dzintara" franšīzes veikali atrodami arī vairākas postpadomju valstīs. "Pirmajā vietā mums ir Latvija – pašu veikali un mēs tos attīstām. Mēs, atšķirībā no citiem, neaizraujamies ar modi, mums pats svarīgākais tirgus ir pašu. Labāk samazināt importu nekā rauties pēc eksporta,'' biznesa pieeju skaidroja Gerčikovs, piebilstot, ka vietējais tirgus ir platforma, kurā saprast un pārbaudīt produktu. Tiesa, uzņēmums gan raugoties arī pēc jauniem tirgiem, tostarp Āzijas valstīm, atklāja Lukjanoviča.
Otra svarīgākā tirdzniecības platforma "Dzintaram" ir internets. Pirms tiesiskās aizsardzības sava interneta veikala uzņēmumam nebija. Tas bija viens no jautājumiem, kas ekspertu ieskatā bija ar steigu jārisina. Tagad uzņēmuma mājaslapa ir modernizēta un atvērts arī interneta veikals. ''Ļoti sarežģīts variants, bet var gūt panākumus," par tirdzniecību tiešsaistē saka uzņēmuma vadītājs. Arī Lukjanoviča uzsver, ka pēdējā gada laikā sākta aktīva darbība digitālajā vidē.
''Trešais mūsu stratēģijas punkts – tas ir "pivate label'' [privātās preču zīmes – aut.]. Mēs nodrošinām pilnu servisu – receptes, iepakošanu. Mūs atpazīst arvien vairāk, pie mums vēršas ārzemnieki, atbrauc uz rūpnīcu, pārliecinās, kāda te kartība, tīrība, kultūra un tad viņi pasūta," saka Gerčikovs.
Pie trešdien prezentētajiem produktiem uzņēmuma eksperti strādājuši vairākus gadus, kopumā iesaistot vairāk nekā 40 laboratorijas darbinieku, un drīzumā gaidāms vēl plašāks produktu klāsta papildinājums. "Neuztraucieties, mūs vienmēr pirks," prezentējot jaunos produktus pauda Gerčikovs.
Jau ziņots, ka "Dzintars" apgrozījums 2016. gadā saskaņā ar "Lursoft" pieejamo informāciju bija 5,807 miljoni eiro, bet uzņēmumi zaudējumi pērn lēšami 1,729 miljonu eiro apmērā.
"Dzintars" ir parfimērijas un biokosmētikas izstrādātājs un ražotājs. Kompānija ir reģistrēta 1991. gadā, un tās pamatkapitāls ir 2,817 miljoni eiro.