Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) pagājušajā gadā kopumā ir saņēmis 3616 sūdzības, pavēstīja PTAC Patērētāju informēšanas un komunikāciju daļas vecākā konsultante Evija Lene.
Visvairāk – 2064 – pretenzijas 2017. gadā ir saņemtas par līguma noteikumiem neatbilstošiem pakalpojumiem, tostarp cilvēki visvairāk ir bijuši neapmierināti ar avio pakalpojumiem – 1110 sūdzības, par distances līgumiem – 486 sūdzības, īres un komunālajiem pakalpojumiem – 119 sūdzību, elektronisko sakaru pakalpojumiem – 84 sūdzības, tūrisma pakalpojumiem – 40 sūdzības, automašīnu remonta pakalpojumiem – 28 sūdzības, ārpus pastāvīgās tirdzniecības vietās sniegtiem pakalpojumiem – 17 sūdzības, būvniecības pakalpojumiem – 16 sūdzības, kā arī ķīmiskās tīrīšanas pakalpojumiem - četras sūdzības. Tāpat saņemtas 160 citas sūdzības.
Par līguma nosacījumiem neatbilstošām precēm saņemtas kopumā 755 sūdzības, tostarp cilvēki visbiežāk bijuši neapmierināti ar nekvalitatīviem apaviem – 196 sūdzības, nekvalitatīviem mobilajiem telefoniem – 155 sūdzības, nekvalitatīvām elektroprecēm – 118 sūdzības, nekvalitatīviem tekstilizstrādājumiem – 26 sūdzības, nekvalitatīvām mēbelēm – 24 sūdzības), kā arī nekvalitatīvām automašīnām – 15 sūdzības. Par nekvalitatīviem dzīvokļiem un mājām saņemta viena sūdzība. Tāpat saņemtas 220 sūdzības par citām precēm.
PTAC pērn kopumā ir saņēmis arī 319 sūdzības par agresīvu komercpraksi, reklāmu vai e-komerciju, 136 sūdzības par līgumslēdzēju tiesiskās vienlīdzības principa neievērošanu, sešas sūdzības par prasījuma izskatīšanas pārkāpumiem, četras – par nepilnīgi, nepatiesi sniegtu informāciju un trīs – par nepareizi noteiktu samaksu par pirkuma svaru vai mēru, kā arī 387 citas pretenzijas.
Vienlaikus Lene apliecināja, ka saņemto pretenziju veidu kopējais skaits var neatbilst iesniegumu un sūdzību skaitam, jo vienā iesniegumā vai sūdzībā var būt norādītas vairākas pretenzijas.
Pēc viņas teiktā, 2003 no pērn saņemtajām sūdzībām sniegts skaidrojums, konsultācija vai informācija, 825 sūdzībām rasts pozitīvs risinājums, 261 sūdzība pārsūtīta citām institūcijām, 87 sūdzības atteiktas, jo iesniegums nebija noformēts atbilstoši normatīvo aktu prasībām vai arī iesniedzējs neatbilda patērētāja definīcijai, bet 22 sūdzības atsauktas. Viena sūdzība bija nepamatota, bet 417 sūdzības vēl ir izskatīšanas stadijā.
Līgumu apmērs, par kuriem pērn izskatītas sūdzības saistībā ar noteikumiem neatbilstošām precēm, bija 250 517 eiro, savukārt līgumu apmērs, par kuriem sūdzības bijušas saistībā ar līguma noteikumiem neatbilstošiem pakalpojumiem, bija 417 505 eiro.
Kopumā PTAC pērn 12 mēnešos ir sniedzis 38 840 konsultāciju par patērētāju tiesībām.
PTAC izskata patērētāju iesniegumus un sūdzības par patērētāju tiesību pārkāpumiem, sniedz juridisku palīdzību patērētājiem un var aizstāvēt tiesā viņu tiesības un ar likumu aizsargātās intereses.