Mums rada bažas pašreizējā Ministru kabineta (MK) noteikumu redakcija, jo tajā nav ņemti vērā mūsdienu tehnoloģiju risinājumi, tā, komentējot "Taxify" pausto satraukumu par Satiksmes ministrijas (SM) piedāvātajiem noteikumiem kopbraukšanas regulējumā, portālam "Delfi" sacīja "Uber" vadītājs Baltijas valstīs Enns Metsars.
Jau ziņots, ka pretēji sākotnējai iecerei nodrošināt iespēju pasažieru pārvadājumu pakalpojumus veikt arī privātpersonām, jaunie Satiksmes ministrijas piedāvātie noteikumi, kas to regulētu, to neparedz. Tāpēc kopbraukšanas pakalpojumu sniedzējs "Taxify" paredz iespēju pamest Latvijas tirgu, ja plānotais regulējums stāsies spēkā bez izmaiņām, teikts kompānijas paziņojumā medijiem.
"Uber ir gandarīts par Latvijas valdības un Saeimas tālredzīgo skatu, kļūstot par vienu no Eiropas valstīm, kas velta laiku un resursus jaunu pakalpojumu – kopbraukšanas nozares attīstības veicināšanai. Tomēr mums rada bažas pašreizējā Ministru kabineta noteikumu redakcija, jo tajā nav ņemti vērā mūsdienu tehnoloģiju risinājumi, liedzot Latvijas pakalpojuma lietotājiem – vadītājiem un pasažieriem – saņemt tās iespējas, ko sniedz kopbraukšana," saka "Uber" vadītājs.
Jau ziņots, ka rudenī Saeima pieņēma grozījumus Autopārvadājumu likumā, kas paredz ieviest kopbraukšanas regulējumu. Pieņemot grozījumus, Saeima lēma, ka līdzās taksometru pakalpojumiem tiks nodrošināti arī vieglo auto pārvadājumi, un Satiksmes ministrijas uzdevums bija izstrādāt noteikumus, kā reāli tiks nodrošināta iespēja sniegt vieglo auto pārvadājumus. Likuma mērķis bija nodrošināt iedzīvotājiem alternatīvu transporta veidu, lai ērti pārvietotos pilsētā, kā arī iespēju iedzīvotājiem Rīgā papildus piepelnīties brīvajā laikā, pārvadājot pasažierus ar savu privāto transportlīdzekli.