f64_090904_taksi_017
Foto: F64

25. janvārī publicētie "Uber" un "Taxify" paziņojumi par kopbraukšanas regulējumu Latvijā rada neizpratni tradicionālās taksometru nozares pārstāvju vidū, portālam "Delfi" skaidroja uzņēmuma "Baltic Taxi" kompānijas pārstāvji.

Jau ziņots, ka pretēji sākotnējai iecerei nodrošināt iespēju pasažieru pārvadājumu pakalpojumus veikt arī privātpersonām, jaunie Satiksmes ministrijas piedāvātie noteikumi, kas to regulētu, to neparedz. Tāpēc kopbraukšanas pakalpojumu sniedzējs "Taxify" paredz iespēju pamest Latvijas tirgu, ja plānotais regulējums stāsies spēkā bez izmaiņām, teikts kompānijas paziņojumā medijiem. Arī "Taxify" konkurents "Uber", kas pašreiz vēl Latvijā nedarbojas, pievienojās Igaunijas uzņēmuma bažām.

"Baltic Taxi" uzskata, ka "izmantot publiskas iebiedēšanas taktiku jautājumā, kur jābūt valstiskai vienprātībai, ir nepārdomāti un bezatbildīgi."

Uzņēmumā skaidro, ka, viņuprāt, pasažieru pārvadājums ir komercpakalpojumus, par kuru tiek prasīta atlīdzība, tātad – jāmaksā nodokļi – neatkarīgi no automašīnas numurzīmes krāsas.

"Lielākajai daļai sabiedrības ir skaidrs, ka uzņēmējdarbības veikšana ir tiešā veidā saistīta ar attiecīgajā nozarē paredzēto nodokļu nomaksu. Vienlaikus ir skaidrs, ka taksometru nozarē, kurā ir kritiskas problēmas nodokļu jautājumā, ielaižot nekontrolējami lielu privāto pakalpojumu sniedzēju skaitu, kas pakļaujas saviem, nevis vienotiem, noteikumiem, jau atkal tiks atvērta "Pandoras lāde"," skaidroja uzņēmuma pārstāvis Jānis Naglis.

Naglis uzsver, ka ir nepieņemami izmantot draudus un iebiedēšanu darbā ar valsts institūcijām, lai panāktu sev vēlamu rezultātu. "Īpaši, ja šo instrumentu izmanto uzņēmums, kas jau ir parādījis savu attieksmi pret valsti, cilvēkiem un likumu, Jaungada naktī palielinot pasažieru pārvadājuma pakalpojuma tarifu desmitkārt. Par šo patvaļu joprojām neviens nav saņēmis sodu. Vai šīs ir tās vērtības, kas palīdzēs veidot sakārtotu nozari?" vaicā Naglis.

"Arī Eiropas Savienības tiesa pagājušā gada nogalē kopbraukšanas pakalpojumu sniedzēju "Uber" atzina par pasažieru komercpārvadājumu uzņēmumu, kuram ir jāpakļaujas vienotiem noteikumiem nodokļu nomaksas jautājumā, kura vadītājiem ir jāsaņem licence, jāpārvietojas ar satiksmei un pasažieru drošībai atbilstošām automašīnām un jānodrošina caurspīdīga sadarbība ar atbildīgajām institūcijām. Kompānijām, kas uzskata, ka uz tām šādi noteikumi neattiecas, nav vietas Latvijas tirgū," uzskata "Baltic Taxi" pārstāvis.

Jau ziņots, ka rudenī Saeima pieņēma grozījumus Autopārvadājumu likumā, kas paredz ieviest kopbraukšanas regulējumu. Pieņemot grozījumus, Saeima lēma, ka līdzās taksometru pakalpojumiem tiks nodrošināti arī vieglo auto pārvadājumi, un Satiksmes ministrijas uzdevums bija izstrādāt noteikumus, kā reāli tiks nodrošināta iespēja sniegt vieglo auto pārvadājumus. Likuma mērķis bija nodrošināt iedzīvotājiem alternatīvu transporta veidu, lai ērti pārvietotos pilsētā, kā arī iespēju iedzīvotājiem Rīgā papildus piepelnīties brīvajā laikā, pārvadājot pasažierus ar savu privāto transportlīdzekli.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!