Foto: LETA

Pēc pirmā mēneša, analizējot informāciju par rēķiniem un izmaiņām tajos, elektroenerģijas tirgotāja "Elektrum" dati liecina, ka lielākajai daļai klientu izmaiņas rēķinos nav būtiskas – atšķirībā no iepriekšējās metodikas, svārstības ir divu eiro robežās, publiskā uzņēmuma paziņojumā skaidro "Latvenergo" preses sekretāre Ivita Bidere.

Viņa uzsver, ka visi elektroenerģijas tirgotāji Latvijā, tostarp "Elektrum", rēķinus klientiem par janvārī patērēto elektroenerģiju ir aprēķinājuši atbilstoši jaunajai OIK komponentes aprēķina kārtībai, kas visiem elektroenerģijas lietotājiem Latvijā tiek aprēķināta ar mainīgo un fiksēto daļu.

"Šobrīd "Elektrum" mājsaimniecībām ir izsūtījis 821,5 tūkstošus rēķinu. 83% "Elektrum" klientu rēķins ir samazinājies vai arī pieaugums ir nebūtisks – līdz vienam eiro. Savukārt būtiski jeb vairāk par pieciem eiro rēķins ir pieaudzis mazāk nekā 1% no "Elektrum" klientiem un lielākoties šajos gadījumos ir raksturīgi lielas jaudas pieslēgumi ar zemu noslodzi. Papildus jāatzīmē, ka ap 80 tūkstošiem aizsargāto lietotāju tiek nodrošināts atbalsts norēķiniem par elektroenerģiju visām komponentēm un attiecīgi rēķinā nav bijušas nekādas izmaiņas," skaidro Bidere.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!