Īrijas zemo cenu lidsabiedrība "Ryanair" tuvāko divu vai trīs gadu laikā Baltijas valstīs ieplānojusi atvērt jaunu bāzi, tā intervijā portālam "Delfi" apstiprināja aviokompānijas komercdirektors Deivids O'Braiens.
Pašlaik šādas bāzes jau atrodas Viļņā un Kauņā. O'Braiens uzsver, ka tas, ka Lietuvā jau ir divas bāzes, nenozīmē, ka tur nevarētu tikt izvietota arī trešā. Savukārt tas, kurā no Baltijas valstu lidostām bāzi izvietos, tikšot izlemts, vērtējot "lidostu centienus", lai šāda sadarbība starp lidostu un uzņēmumu būtu iespējama.
Lūgts precizēt, kā tieši kompānija plāno vērtēt šos centienus, O'Braeins sacīja: "Mēs gribam saprast, ko viņi plāno attiecībā pret cenu stabilitāti nākotnē. Proti, svarīga ir skaidrība, neder variants, ja lidosta saka, ka cenu politika var mainīties ik pa gadam. Otrkārt, svarīga ir lidostas kapacitāte bāzi vispār uzturēt." Viņš piebilda, ka ilgtermiņā vienas bāzes optimālais skaits ir pieci lidaparāti, tāpēc tiek ņemts vērā arī lidostas potenciāls uzturēt šādu skaitu ar gaisa kuģiem, pat ja tuvākā nākotnē plānots izvietot tikai divas vai trīs lidmašīnas.
"Treškārt, protams, svarīga ir cena. Bet svarīga ir arī infrastruktūra – mums tā nav vajadzīga ekskluzīva, bet gan efektīva. Pārāk bieži lidostas, piemēram, Kiprā, izbūvē tādu aprīkojumu un infrastruktūru, kuru lidostai praktiski nemaz nevajag, bet tās tomēr uzbūvē, lai politiķiem būtu ko apbrīnot," uzskata uzņēmuma pārstāvis.
Lidostā "Rīga" portālam "Delfi" skaidro, ka "Ryanair" bāze lidostai nozīmētu vairāk lidojumu, pasažieru un galamērķu, jo gaisa kuģis visus lidojumus uzsāk un beidz bāzes lidostā.
"Viens bāzēts gaisa kuģis parasti nodrošina 5 - 6 galamērķus atkarībā no attāluma un lidojumu biežuma. Tās ir arī papildu darba vietas - apkalpes locekļi, apkalpojošās kompānijas. Un saskaņā ar visu iepriekš minēto papildu ienākumi gan lidostai, gan valstij kopumā," sacīja lidostas preses pārstāve Laura Karnīte.
O'Braiens prognozē, ka jaunajā bāzē, visticamāk, sākotnēji būs viena vai divas lidmašīnas. Pēc viņa aprēķiniem viena jauna bāzes lidmašīna gada ietvaros spētu nodrošināt 350 tūkstošus jaunu pasažieru, kas lidostā izmantotu "Ryanair" pakalpojumus.
Jau ziņots, ka arī 2009. gadā kompānija meklēja bāzes vietu Baltijas valstīs, tolaik izvēloties Kauņu. Tā bija pirmā lidsabiedrības bāze Centrālajā un Austrumeiropā.
Iepriekš "Ryanair" bija iecerējusi veidot savu bāzi Rīgas lidostā, taču labāku cenas nosacījumu dēļ izvēlēts tika Lietuvas lidostas piedāvājums.
Jau ziņots, ka trešdien, 28. februārī, "Ryanair" izziņojusi un apstiprinājusi jaunos 2018. gada lidojumu maršrutus vasaras un ziemas sezonai. Kopumā vasaras maršrutu skaits šogad sasniegs 16, no kuriem četri ir jauni, bet ziemas laikā no Rīgas tā piedāvās ceļotājiem nokļūt uz trim jauniem galamērķiem.
Iepriekšējā finanšu gada noslēgumā pērn maijā uzņēmuma peļņa bija 1,3 miljardi eiro. Uzņēmums aprēķinājis, ka 2018. gada maijā aplēstā peļņa varētu būt 1,4 vai pat 1,45 miljardi eiro pēc nodokļu nomaksas.