Soctīklošanas platformas "Facebook" vietā jaunieši labāk izvēlas izmantot tā sāncensi "Snapchat", vēsta "Sky News".
Saskaņā ar "EMarketer" pētījuma datiem, Lielbritānijā sociālo mediju lietotāji vecumā no 12 līdz 24 gadiem soctīklošanas vietnes "Facebook" vietā izvēlas reģistrēties "Snapchat".
Pēdējā gada laikā "Facebook" reģistrēto lietotāju skaits minētajā vecumposmā krities par 700 000.
Pēc iegūtajiem pētījuma datiem tiek prognozēts, ka 2018. gadā "Snapchat" lietotāju skaits vecumā no 12 līdz 24 gadiem pieaugs par 43% un kopumā būs gandrīz uz pusi lielāks nekā tas bija 2015. gadā.
"Facebook" vēl aizvien pievienojas ikmēneša lietotāji, tomēr tie lielākoties ir cilvēki, kas vecāki par 25 gadiem.
Jau ziņots, ka arī Latvijas Kultūras ministrijas (KM) veikusi pētījumu par 9 līdz 16 gadus vecu bērnu un pusaudžu medijpratību Latvijā.
Bērniem un pusaudžiem ir ļoti neskaidrs un bieži maldīgs priekšstats par tradicionālo mediju darbības pamatprincipiem, finansēšanas avotiem un reklāmu lomu mediju darbībā. Vairums jauniešu uzskata, ka par šiem jautājumiem skolā netiek mācīts, daļai atzīstot, ka par to būtu svarīgi un interesanti uzzināt vairāk.
Kvalitatīvā pētījuma rezultāti apstiprina to, ka, lai arī visi intervētie respondenti pazīst "Facebook" un tā piedāvātās iespējas, kā arī lielākoties visiem tur ir reģistrēti profili, tomēr gandrīz neviens no intervētajiem bērniem vai pusaudžiem nav aktīvs un regulārs tā lietotājs.
Bieži kā argumentācija tiek minēta citu, interesantāku sociālo portālu pieejamība, parasti kā alternatīvas norādot "Instagram" un "Snapchat". Vairākās atbildēs tiek uzsvērts, ka "Facebook" vairāk piemērots vecākai paaudzei.