"Tirdzniecības centri pārtaps par multifunkcionālajiem centriem, kuros iepirkšanās vairs nebūs galvenā funkcija un galvenais laika pavadīšanas veids. To galvenā funkcija turpmāk būs brīvā laika pavadīšanas iespējas un citas pieredzes iegūšana," skaidroja Vigupe.
Viņa norādīja, ka lielas izmaiņas ienesīs jau multifunkcionālā centra "Akropole" atklāšana. "Tirdzniecības centri, kuriem būs laba atrašanās vieta un kuri spēs saviem klientiem nodrošināt vairāk nekā tikai iepirkšanos, nebūs zaudētāji no "Akropoles" ienākšanas. Ieguvēji būs tie, kuri piedāvās plašākas izklaides, fitnesa un citas iespējas. Mazāk veiksmīgos tirdzniecības centros var notikt nomas maksas korekcija, kā arī pieaugt brīvo platību īpatsvars," sacīja Vigupe.
Eksperte piebilda, ka nākamajos divos gados Latvijas tirdzniecības platību tirgū ienāks daudzi jauni spēlētāji un jauni koncepti. "Piemēram, "Decathlon" un "O'Learys" jau ienāk Latvijas kaimiņvalstīs, un, ja nekas nemainīsies plānos, tad šie zīmoli ienāks arī Latvijā," teica Vigupe.
Viņa arī piebilda, ka Rīgas tirdzniecības platību sektorā šogad praktiski nekādas izmaiņas nenotiks - tirdzniecības centri turpinās strādāt ar arvien pieaugošu apgrozījumu. Lai arī šogad un nākamgad tiks pabeigti vairāki jauni tirdzniecības centri - "Ikea", "Depo" un citi, lielākās izmaiņas būs 2019.gadā.