Latvijā ienākot tirdzniecības milzim "Lidl", vairākiem vietējiem piegādātājiem nāksies saskarties ar kardinālām pārmaiņām, intervijā žurnālam "Kapitāls" prognozē zivju pārstrādes uzņēmuma "Karavela" līdzīpašnieks Jānis Endele.
"Visticamāk, nākotnē daudz spēlētāju nebūs, un agri vai vēlu tā būs arī jebkurā citā Latvijas nozarē. Skaidrs, ka spēlētāju pie mums ir par daudz, un, pieaugot veikaliem un private label (privātās preču zīmes) īpatsvaram, kas paliks dzīvs... Nu labi, būs vēl atsevišķi tirdziņi, bet, ienākot "Lidl", kas strādā tikai un vienīgi ar savu preču zīmi, – tas arī situāciju ar piegādātājiem kardināli mainīs. Tas būs visās nozarēs – gan piena, gan maizes, gan gaļas jomā," prognozēja Endele.
Tāpat viņš intervija skaidro, ka ir svarīgi saprast: ja tev kādā tirgū ir priekšrocības – tas nebūs mūžīgi.
"Tās izzudīs. Nopelnītā naudiņa jāinvestē, lai apgūtu kādu citu tirgu, jaunu produktu. Ja tev labi iet vienā valstī, Krievijā vai citur, naudu vajag ieguldīt kaut kur vēl. Skaidrs, ka tas vienmēr ir grūti, jo visas ražošanas jaudas tomēr ir noslogotas, bet tomēr. Mēs tādu iespēju savulaik atradām, tāpēc šodien cīnāmies ar visādām problēmām, bet vismaz apjoms pieaug, tas ir fakts, – ar Krieviju vai bez," sacīja uzņēmuma līdzīpašnieks.
"Karavela" ir valsts lielākais zivju pārstrādes uzņēmums, tā apgrozījums 2017. gadā bija 38 miljoni eiro.
Vēstīts, ka pēc savulaik pačabējušajiem plāniem ienākt Latvijas un Igaunijas tirgū, "Lidl" portālam "Delfi" ir oficiāli apstiprinājis plānus mēģināt vēlreiz. "Mēs plānojam ienākt Latvijas tirgū. Pieņemam un vēlamies nodrošināt, ka vietējā ekonomika, piegādātāji un patērētāji iegūs no mūsu ienākšanas. Šobrīd "Lidl" pēta potenciālās veikalu atrašanās vietas Latvijā. Taču šobrīd ir pāragri spriest par konkrētiem plāniem," portālam "Delfi" pauda Lietuvas uzņēmuma "Lidl Lietuva" korporatīvo attiecību un komunikācijas vadītājs Valds Lopeta. Viņš atteicās precizēt, kad pirmie "Lidl" veikali varētu vērt durvis.