Foto: LETA

Jelgavas sabiedriskās satiksmes autobusu mazgāšanas iepirkumā uzvarējusi firma, kas dibināta neilgi pirms iepirkuma, konkursa brīdī tam nebija savas automazgātuves, taču jau pirmajā darbības gadā tā guvis fantastisku peļņu, ziņo TV3 raidījums "Nekā Personīga".


Jelgavā pilsētniekus pārvadā pašvaldībai piederošs uzņēmums "Jelgavas autobusu parks". Pirms gandrīz desmit gadiem autobusu parkam sākās grūtības ar autobusu tīrīšanu - Valsts vides dienests aizliedza transporta mazgāšanu parka teritorijā, jo tur nebija notekūdeņu attīrīšanas sistēmas.

Uzņēmuma vadība atrada risinājumu. Netīros autobusus veda uz sešus kilometrus attālo firmas "Intransserviss", kuras īpašnieki bija tā brīža Jelgavas domes deputāts Dainis Liepiņš un "Jelgavas autobusu parka" komercdirektore Viktorija Ļubļinska, mazgātavu. Darījums pašvaldības uzņēmumam nebija izdevīgs, jo autobusu parkam bija jāapmaksā degviela un šoferis autobusu pārdzīšanai uz attālo sakopšanas vietu. Ap 50 autobusu tīrīšana izmaksāja 300 tūkstošus gadā. Līgums beidzās 2017.gada martā.

2016.gada beigās "Jelgavas autobusu parks" izsludināja konkursu nākamajiem četrarpus gadiem. Konkursā pieteicās divi pretendenti, taču raidījums norāda, ka pastāv aizdomas, ka autobusu mazgātājs izvēlēts jau pirms konkursa.

Tagad autobusus mazgā "Jelgavas autobusu parka" teritorijā, un mazgātavu apsaimnieko firma "JBR Group", kas arī uzvarēja 1,2 miljonu eiro vērtajā iepirkumā. Līgums par autobusu sakopšanu nav vienīgās autobusu parka un mazgāšanas firmas saistības. "Jelgavas autobusu parks" kompānijai "JBR Group" iznomājis pašu neizmantoto autobusu mazgāšanas angāru. Parka vadība stāsta, ka firmas īpašnieks bija acīgs un 2016.gada nogalē internetā pamanījis sludinājumu, ka "Jelgavas autobusu parks" iznomā 600 kvadrātmetru plašo būvi.

Nomas līgums noslēgts uz 12 gadiem. Par telpām firma mēnesī maksā 340 eiro, jeb 50 centus par kvadrātmetru, kas nomniekam ir ļoti izdevīga cena. Piemēram, nekustamā īpašuma eksperti norāda, ka par 50 centiem pilsētā var tikt vienīgi pie asfaltēta laukuma nomas, bet līdzīgas būves īre maksātu trīs reizes dārgāk.

Šis darījums izrādījās izšķirošs, lai uzņēmumam iepirkumā nebūtu konkurentu. Iepirkumu komisija vērtēja ne vien pretendenta piedāvāto cenu, bet arī izdevumus autobusu nogādāšanai apkopšanas vietā. Tā kā firma piedāvāja autobusus spodrināt parka teritorijā, šādu izmaksu nav.

"Jelgavas autobusu parka" valdes loceklis Gints Burks norāda, ka vērtēta arī zemākā cena, ko arī šie pretendenti bija piedāvājuši. Arī citi nosacījumi konkursa nolikumā firmai "JBR Group" bijuši ļoti izdevīgi, skaidro raidījums. Iepriekšējos konkursos bija prasība pēc vismaz divu gadu pieredzes auto mazgāšanā. Tāpat bija jāpierāda, ka uzņēmumam ir vides prasībām atbilstoša mazgātava. Šoreiz šīs prasības no nolikuma bija izņemtas. Ja šādas prasības būtu, firma nevarētu piedalīties, jo tai konkursa laikā nebija ne pieredzes, ne sertificētas mazgātuves. Apliecinājumu par atbilstību vides prasībām Valsts vides dienests izsniedza tikai mēnesi pēc iepirkuma noslēguma.

Firma "JBR Group" dibinātā 2016. gada maijā, tās pamatkapitāls ir viens eiro. Tā reģistrēta dzīvoklī Rīgā, Čiekurkalnā. Uzņēmuma gada pārskats liecina, ka, mazgājot Jelgavas autobusus, pērn apgrozīti 287 tūkstoši eiro. No tā peļņa bijusi gandrīz puse – 136 tūkstoši eiro.
"JBR Group" īpašnieks Jānis Bērziņš stāsta, ka izdevīgie darījumi ir biznesa veiksme. Slēdzot angāra nomas līgumu, firmai neesot bijis plāns iesaistīties mazgāšanas biznesā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!