Latvijas dzelzceļš - 152
Foto: VAS “Latvijas dzelzceļš” arhīvs

VAS "Latvijas dzelzceļš" (LDz) tuvākajā desmitgadē plāno lielāko uzmanību veltīt loģistikas un tehnoloģisko risinājumu attīstībai, tostarp ieviešot dažādus tā sauktos viedos risinājumus. Lai arī dažviet tas var nozīmēt manuāla darba aizstāšanu ar automātiskiem procesiem, pagaidām būtiska darbinieku skaita samazināšana neesot gaidāma, pēc uzņēmuma nākotnes plānu prezentācijas portālam "Delfi" teica LDz prezidents Edvīns Bērziņš.

"Šajā brīdī tādu plānu vispār nav," uz jautājumu par to, vai šogad uzņēmumā plānota štatu samazināšana atbildēja Bērziņš. "Darbinieku skaits visu laiku mainās, notiek rotācija. Pagājušajā gadā mēs runājām par 12 tūkstošiem darbinieku, šogad mēs runājam par jau zem 11 tūkstošiem cilvēku. Bet nevienā brīdī nav bijis tā, ka mēs griežam 5% automātiski nost. Nav nekas bijis," pastāstīja LDz prezidents.

Jau iepriekš uzņēmums informējis, ka, lai spētu uzturēt dzelzceļa infrastruktūru, nepieciešams noturēt kravu apjomu 40 līdz 45 miljonu tonnu apmērā. Lai arī šī gada pirmajos trīs mēnešos kravu apjoms, salīdzinot ar pērnā gada pirmo ceturksni, sarucis par 11%, Bērziņš prognozē, ka šogad kopumā nepieciešamo kravu apjomu izdosies sasniegt. "Aprīlī ir plus 7,3%. Maija pirmajās 15 dienās ir plus 6%. Tā kā es redzu, ka, ja nebūs atkal kaut kāds kolapss vai saasinājums politiskajās attiecībās, gribētu teikt, ka mēs stabili ejam," pauda Bērziņš.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!