Jāatzīmē, ka pašam uzņēmumam "Outletico" pieder otrs pasūtītājs "Business Park", kura iepriekšējais nosaukums bija "Saliena Business Park". "Outletico" pērn strādājis ar zaudējumiem 330 tūkstošu eiro apmērā, bet ar apgrozījumu – nulle eiro.
Tirdzniecības centra adrese ir Jaunā iela 12, Piņķi, Babītes novads, un Babītes novada pašvaldības domes priekšsēdētājs Andrejs Ence sarunā ar portālu "Delfi" vērtē, ka jaunais tirdzniecības centrs novadā radīs jaunas darba vietas, sakārtos un attīstīs teritoriju, kā arī palielinās attiecīgā nekustamā īpašuma vērtību.
Projekta mājas lapā norādīts, ka pircēji no Austrumeiropas, Centrālās Āzijas un Tālajiem Austrumiem varēs būtiski saīsināt savus ceļošanas laikus, lai nokļūtu šajā luksusa oāzē, kā arī Eiropā šāda veida "outlet" veikalu neesot vairāk par 20. Tāpat tajā paredzēti 120 pasaules vadošo zīmolu veikali un atlaides līdz 70% visu gadu. Salīdzinājumam, vienā no Rīgas lielākajiem tirdzniecības centriem "Alfa" ir ap 170 veikalu.
Pārdala tirgu
Šobrīd Rīgā tirdzniecības centru segments ir piesātināts un katra jauna spēlētāja ienākšana faktiski nozīmē tirgus pārdali, jo esošo iedzīvotāju pirktspējas pieaugums nav tik liels, lai būtiski audzētu kopējo apgrozījumu. Ir iespēja augt, ja spēj radīt unikālu nišu un nodrošināt pietiekami lielu apmeklētāju plūsmu gan pircēju, gan ieinteresēto pušu ziņā, uzskata "Swedbank" Nekustamo īpašumu un celtniecības uzņēmumu apkalpošanas nodaļas vadītāja Ina Ligere.
Piemēram, topošā centra "Akropole" novietojums ir izdevīgs gan no transporta plūsmas viedokļa, gan potenciālo pircēju skaita, un esošajiem tirdzniecības centriem tas būs izaicinājums, tiem būs jādomā par atraktīvāku komunikāciju un lojālo klientu noturēšanu. Lielākā daļa centru ar to rēķinās un jau ir uzsākuši paplašināšanās un koncepta uzlabošanas darbus, kas noteikti būs ieguvums pircējiem. Savukārt, runājot par lieliem "outlet" tipa centriem Rīgā, Ligere vērtē, ka Latvijā šis koncepts nav bijis attīstīts un arī klientu prognozējamā uzvedība ir visai neskaidra, tāpēc šis projekts varētu radīt jaunu pieredzi.
Kopumā tiek prognozēts, ka veiksmīgāki un dzīvotspējīgāki būs tie tirdzniecības centri, kas savu darbību balstīs uz mūsdienu iepirkšanās un brīvā laika pavadīšanas tendencēm. Tas nozīmē, ka, pieaugot pirkumiem internetā, spēs nodrošināt jaunu klātienes pieredzi vai paplašinās darbību arī atpūtas, sporta un izklaides jomā, piemēram, plašāks ēdināšanas klāsts, atrakcijas bērniem un ģimenēm. Tāpat projektu veiksmi ilgtermiņā noteiks tirdzniecības centru atrašanās vieta un tās īpašnieku pieredze centru attīstīšanā – koncepta izveidē un nomnieku piesaistē. Nenoliedzami, liela ietekme ir arī zīmola atpazīstamībai un vērtībai, kas piesaistīs uzmanību un nodrošinās apgrozījumu.