Foto: LETA

SIA “Tirdzniecības centrs Pleskodāle” un SIA "MKEE", kas apsaimnieko tirdzniecības centrus “Spice” un "Spice Home", apgrozījums 2017. gadā attiecīgi palielinājās par 4% un 6%, liecina pieejamie uzņēmumu gada pārskati “crediweb.lv”.

“Tirdzniecības centrs Pleskodāle” apgrozījums pērn sasniedza 13,8 miljonus eiro, no tiem 9,6 miljonus eiro veidoja nomas ieņēmumi, bet 4,2 miljonus eiro – komunālie pakalpojumi, centra uzturēšana, mārketinga pakalpojumi u.tml.

Savukārt tā peļņa pieauga par 72% un bija 28,7 miljoni eiro. Neto peļņas ievērojamo pieaugumu uzņēmuma vadība gada pārskatā skaidro ar atliktā nodokļa saistību atzīšanas pārtraukšanu, ko noteica uzņēmumu ienākuma nodokļa principu maiņa Latvijā, sākot ar šā gada 1. janvāri. Nodokļu reformas ietvaros uzņēmumu ienākuma nodoklis tiek aprēķināts un maksāts peļņas sadales brīdī, tas ir, aprēķinot dividendes vai arī saistībā ar dažu veidu izmaksām, kas tiks uzskatītas par nosacīto peļņas sadali. Tādējādi vairs neveidojas pagaidu atšķirības starp aktīvu un saistību vērtībām bilancē un nodokļu mērķiem un attiecīgi – atliktā nodokļa saistības vai aktīvi. Iepriekš atzītās atliktā nodokļa saistības pārskata gada beigās tika izslēgtas, iekļaujot peļņas un zaudējumu aprēķinā.

Tirdzniecības centra "Spice" veikalu apgrozījums bez PVN 2017. gadā bija 134 miljoni eiro, un tas pieauga par 3% salīdzinājumā ar gadu iepriekš, savukārt apmeklētāju skaits sasniedza 7,7 miljonus. Izaugsmes pamatā ir vidējā pirkuma vērtības pieaugums – par 8%, jo kopējā pircēju plūsma ir palikusi iepriekšējā gada līmenī.

“Spice Home” apsaimniekotāja “MKEE” apgrozījums pērn pieauga par 6%, sasniedzot 5,2 miljonus eiro, un tā peļņa divkāršojās līdz 7,8 miljoniem eiro, ko līdzīgi kā “Tirdzniecības centra Pleskodāle” un daudzu citu uzņēmumu gadījumā noteica nodokļu reforma. “Spice Home” veikalu apgrozījums 2017. gadā pieauga par 1% un bija 40,3 miljoni eiro bez PVN, tā apmeklētāju skaits palielinājās par 12%, sasniedzot 2,7 miljonus. Izaugsmes pamatā bija gan vidējā pirkuma vērtības pieaugums par 2%, gan apmeklētāju plūsmas palielināšanās.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!