Kravu pārvadājumu samazinājuma dēļ valstij piederošā AS "Latvijas dzelzceļš" koncerna apgrozījums pērn, salīdzinot ar 2016. gadu, sarucis par 9,3% un bija 318,6 miljoni eiro, ziņo "Lursoft" Klientu portfelis.
Lielāko daļu "Latvijas dzelzceļš" koncerna ieņēmumu nodrošina tā meitas uzņēmums SIA "LDz Cargo". 2017. gadā pa dzelzceļu pārvadāto kravu apjoms samazinājās par 8,4%, un kopumā 2017. gadā "LDz Cargo" pārvadāja 43,8 miljonus tonnu kravu. "LDz Cargo" tirgus daļa kravu pārvadājumos samazinājusies no 74,6% 2016. gadā līdz 66,4% 2017. gadā, sacīts koncerna vadības ziņojumā.
"Latvijas dzelzceļš" gada pārskatā norādīts, ka pagājušajā gadā uzņēmuma infrastruktūra izmantota, lai pārvadātu 17,5 miljonus pasažieru. Pasažieru vilcienu kustības intensitātei vietējā satiksmē 2017. gadā, salīdzinot ar iepriekšējo gadu, nebija būtisku svārstību.
Koncerna peļņa pērn sasniedza 31,2 miljonus eiro, pateicoties izmaiņām uzņēmumu ienākuma nodokļa likumā. Atliktā nodokļa saistību atzīšanas pārtraukšana un iekļaušana peļņas vai zaudējumu aprēķinā palielināja koncerna peļņu pēc nodokļiem par 32,4 miljoniem eiro.
"Latvijas dzelzceļš" kopējais koncernā ieguldīto kapitālieguldījumu apmērs pērn bija 56,5 miljoni eiro. Nauda ieguldīta pamatlīdzekļu atjaunošanā, modernizācijā un iegādē, nemateriālajos ieguldījumos, kā arī jaunu objektu būvniecībā.
Paša "Latvijas dzelzceļš" kā koncerna vadošā uzņēmuma apgrozījums pērn bija 180,2 miljoni eiro, kas bija par 6,4% mazāk nekā 2016. gadā, peļņa – 23,2 miljoni eiro.
"Latvijas dzelzceļš" nodrošina dzelzceļa infrastruktūras izmantošanu kravu pārvadājumiem un pasažieru pārvadājumiem. Koncernā ietilpst septiņas atkarīgās sabiedrības – SIA "LDz Cargo", SIA "LDz Infrastruktūra", SIA "LDz ritošā sastāva serviss" un tās meitas sabiedrība SIA "Rīgas Vagonbūves uzņēmums "Baltija"", SIA "LDz apsardze", AS "LatRailNet", SIA "LDz Loģistika".
"Latvijas dzelzceļš" dibināts 1991. gadā, tā pamatkapitāls ir 256,7 miljoni eiro.