airbaltic cs300 bombardier ylcsg
Foto: Kārlis Dambrāns/DELFI

Nacionālā aviokompānija "airBaltic" plāno nopirkt vēl 60 jaunas "Bombardier" CS300 lidmašīnas, pirmā piegāde varētu notikt 2019. gada ceturtajā ceturksnī, pirmdien paziņoja "airBaltic" izpilddirektors Martins Gauss.

Latvijas lidsabiedrība "airBaltic" un "Bombardier Commercial Aircraft" pirmdien paziņoja, ka 28. maijā abas puses ir noslēgušas pirkuma līgumu par 30 "Bombardier CS300" lidmašīnu iegādi un saglabā iespēju pasūtīt vēl 30 tā paša tipa lidaparātus. Veiktais pasūtījums ir "airBaltic" biznesa plāna "Destination 2025" pamatā, stāsta Gauss.

"Destination 2025" ir turpinājums "Horizon 2021" lidsabiedrības biznesa plānam. Pašreiz jau ir pārsniegti uzstādītie mērķi, kurus bija plānots īstenot līdz 2021. gadam, tāpēc, balstoties uz straujo attīstību, "Destination 2025" ir laba bāze jaunajai biznesa attīstībai, pauž Latvijas Republikas satiksmes ministrs Uldis Augulis.

Pirms šī pasūtījuma "airBaltic" bija pasūtījusi 20 CS300 lidmašīnas, pašlaik aviosabiedrība veic lidojumus ar astoņām. Līdz ar to "airBaltic" palielinās floti līdz pat 80 CS300 lidmašīnām.

2017. gadā Latvijas lidsabiedrības "airBaltic" kopumā pārvadājusi 3,5 miljonus pasažierus, kas ir par 22% vairāk nekā 2016. gadā. Tas ir vislielākais pasažieru skaits lidsabiedrības vēsturē. Lidojumu skaits ir palielinājies par 14%. Pagājušajā gadā bija uzsākti 13 jauni maršruti, skaidro Gauss.

Jaunais biznesa plāns "Destination 2025" ir balstīts uz maršrutu paplašināšanu no visām trim Baltijas valstīm – Latvijas, Igaunijas un Lietuvas – nodrošinot regulārus savienojumus uz galvenajām Eiropas pilsētām. Stratēģija paredz, ka "airBaltic" līdz 2025. gadam sasniegs būtisku pasažieru skaita un ienākumu pieaugumu. "Jaunā biznesa plāna būtiskākā sastāvdaļa ir lielākas un ekskluzīvākas flotes izveide, kas sastāv tikai no CS300 tipa lidmašīnām, kas ir piemērotākās mūsu darbības tirgum. Tā kā CS300 ietaupa vairāk nekā 22% degvielas, tas sniedz iespēju saglabāt zemas operatīvās darbības izmaksas," uzsver Gauss.

Jau šobrīd Eiropā vadošajām aviosabiedrībām ir viena tipa lidmašīnu flote, kas veicina uzņēmuma izmaksu efektivitāti. Pašreiz flotē esošie "Bombardier Q400" vairs netiks izmantoti pēc līzinga beigām, taču "Boeing" lidmašīnas paredzēts pārdot.

Jauno lidaparātu izmantošana, kas ietilps "Destination 2025" attīstības plānā, veicinās ne tikai biznesa un tūrisma attīstību, bet arī palielinās IKP gan Latvijā, gan Baltijas valstīs. Palielinoties lidaparātu skaitam, būs nepieciešams arī palielināt kvalificētu pilotu skaitu. Lai gūtu nepieciešamo cilvēkresursu, šā gada 16. aprīli bija uzsākts "airBaltic Training" Pilotu akadēmijas studentu pirmās grupas studiju process. Pirmajā studentu grupā mācības uzsāka 12 audzēkņi, kas pēc pilna laika programmas pabeigšanas kļūs par "airBaltic" pilotiem. Taču tiks izmantoti arī ārvalstu piloti, lai nodrošinātu nepieciešamo darbinieku skaitu.

"airBaltic" nodrošina lidojumus vairāk nekā 70 maršrutos no Rīgas, Tallinas un Viļņas, piedāvājot savienojumus no Rīgas uz maršrutu tīklu Eiropā, Skandināvijā, NVS un Tuvajos Austrumos. 2018. gada vasarā "airBaltic" savam maršrutu tīklam pievienojusi astoņus jaunus galamērķus no Rīgas uz Malagu, Lisabonu, Splitu, Bordo, Gdaņsku, Almati, Sočiem un Kaļiņingradu. Papildus tam "airBaltic" sākusi tiešos lidojumus jaunā maršrutā no Tallinas uz Londonu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!