Cristobal Alonso Startup Wise Guys
Foto: DELFI
"Startup Wise Guys" uz finanšu tehnoloģijām fokusēto akseleratoru Rīgā pabeidza 10 komandas no deviņām valstīm, un daļai jaunuzņēmumu jau ir peļņu nesoši klienti. Jauno uzņēmēju idejas tika radītas un slīpētas ar vairāk nekā 130 mentoru (ārvalstu un vietējo) palīdzību trīs mēnešu laikā.

Pieci uzņēmumi akseleratora laikā ieviesa tirgū savus produktus, no kuriem dažiem jau ir peļņu nesoši klienti. Trīs jaunie uzņēmēji veica būtiskas izmaiņas biznesa modelī un produktos, tai skaitā, vienīgais akseleratora jaunuzņēmums no Latvijas – "Motivio". Viena no pieredzējušākajām komandām – "JetBeep", kam, uzsākot programmu, jau bija maksājoši klienti Ukrainas tirgū, attīstīja savu ideju līdz līmenim, ka spēja piesaistīt pirmos starptautiskos klientus.

Savukārt jaunuzņēmums "PayTipTop" demonstrēja visstraujāko izaugsmi – no idejas agrīnā stadijā trīs mēnešu laikā spēja attīstīt ne tikai tehnisku produktu, bet arī ieviest tirgū, iegūt pirmos klientus un uzsākt sadarbības projektu ar Tallinas Zooloģisko dārzu. Ar diviem akseleratora uzņēmumiem ir gatava sadarboties "Swedbank", tomēr, kamēr nav nokārtotas juridiskās nianses, vārdi netiek atklāti. Tāpat vairākas starptautiskās jaunuzņēmumu komandas pēc akseleratora beigām ir nolēmušas turpināt strādāt no Rīgas.

"Lielu uzņēmumu un jaunuzņēmumu sadarbība nereti ir kā bumba ar laika degli, jo atšķirības strādāšanas kultūrā, ātrumā un izpratnē par lietu kārtību ir radikālas. To ļoti labi apzinājāmies, sākot sadarbību ar "Swedbank"", teic "Startup Wise Guys" izpilddirektors Kristobals Alonso. "Startup Wise Guys" ir pirmais uz B2B jomu fokusētais akselerators Eiropā. "Swedbank" vadītājs Latvijā papildina, ka līdzšinējā akseleratora mājvieta – "DoBe" bankas centrālās ēkas piektajā stāvā – turpinās būt atvērta jaunuzņēmumiem Latvijā, piedāvājot bezmaksas telpas.

Akseleratora programmā trīs mēnešus savu biznesu attīstīja 10 finanšu tehnoloģiju jaunuzņēmumi no deviņām valstīm. Papildus mentoringa programmai akseleratora dalībnieki saņēma 20 tūkstošus eiro sava uzņēmuma tālākai attīstībai. Baltijas "Wise Guys Fintech" akseleratoru pie sevis uzņēmuma un atbalstīja "Swedbank".

Motivio (Latvija)

Foto: DELFI
"Motivio" lietotne ļauj veidot piesaistošu uzņēmuma kultūru, tādējādi palīdzot uzņēmumiem motivēt un noturēt "millenials" paaudzes darbiniekus. Lietotnes galvenie elementi ir: komandu veidošana un kolektīva attiecības, atgriezeniskā saikne starp darbiniekiem un vadību, impulsa mērījumi. "Motivio" darbojas kā mobilā aplikācija darbiniekiem un "web" portāls uzņēmuma vadībai.

PayQin (Zviedrija, Francija)

Foto: DELFI
"PayQin" ir virtuāla kredītkarte jaunattīstības valstīm, piemēram, Āfrikā, Dienvidamerikā, Tuvajos Austrumus. Cilvēkiem šajās valstīs ir mazāk pieejami banku pakalpojumi, tomēr viņi labprāt regulāri veiktu pirkumus internetā, kam ir nepieciešama kredītkarte. Ar "PayQin" palīdzību viņi var veikt pirkumus interneta veikalos visā pasaulē.

Fully Verified (Polija)

Foto: DELFI
"Fully Verified" ir tiešsaistes video identifikācijas risinājums bankām un kriptovalūtu biržām. Personu video identifikācija notiek tiešsaistē, apvienojot video, mākslīgā intelekta (AI) un trenētu speciālistu palīdzību. Šis rīks ir daudz drošāks nekā automatizētie video identifikācijas risinājumi, kurus var apmānīt ar citu cilvēku bilžu izdrukām vai speciālām maskām, un identifikācijas process ir ātrs – vienas sesijas ilgums ir līdz 7 minūtēm. "Fully Verified" piedāvā gan pilnu pakalpojuma paketi, gan arī, t.s., "white label" programmatūru uzņēmumiem, kam ir pašiem savs personāls.

Piggymind (Singapūra)

Foto: DELFI
"Piggymind" palīdz cilvēkiem iekrāt naudu, noapaļojot līdz veselam ciparam katru veikto pirkuma summu un no atlikuma veidojot uzkrājumu. Tas darbojas kā virtuāla krājkasīte, kas ne tikai palīdz iekrāt naudu, bet arī uzkrātos līdzekļus investē, tādējādi palielinot uzkrājumu. "Piggymind" ir paredzēts integrēšanai internetbankās un finanšu platformās.

Sureberry (Ukraina)

Foto: DELFI
Ar "Sureberry" programmatūras risinājumu dažādi interneta portāli var papildus nopelnīt ar apdrošināšanas pakalpojumu piedāvāšanu saviem esošajiem klientiem. Tas ir īpaši noderīgi ceļojumu operatoriem un nekustamo īpašumu portāliem. "Sureberry" var integrēt esošā mājas lapā stundas laikā, un portāla īpašniekam nav jāsatraucas ne par tehnoloģisko izstrādi, ne par ikdienas uzturēšanu.

Trisbee (Čehija)

Foto: DELFI
"Trisbee" ir aplikācija, kas ļauj veikt un pieņemt maksājumus ar telefona palīdzību. Tā ir īpaši noderīga maziem uzņēmējiem un tirgotājiem, kas nevar atļauties sarežģītu vai dārgu maksājumu apstrādes aparatūru. "Trisbee" pirmais mērķa tirgus ir Čehija, bet nākotnes plānos ir piedāvāt "Trisbee" arī citās tuvumā esošās valstīs. Uzņēmumam jau ir maksājoši klienti un viņu risinājumu aktīvi izmanto veikali un mazi tirgotāji, kā arī gabaldarbu veicēji.

Currencii (Armēnija)

Foto: DELFI
"Currencii" ir bizness biznesam (B2B) virtuāla valūtas maiņa, kurā uzņēmumi savstarpēji var pārdot un pirkt valūtu, iepriekš vienojoties par tās kursu. Šāds risinājums ļauj ne tikai samazināt valūtas maiņas izmaksas, bet arī izvairīties no zaudējumiem valūtas tirgus būtisku svārstību gadījumā.

JetBeep (Ukraina)

Foto: DELFI
"JetBeep" ir uz "bluetooth" tehnoloģijas balstīta iekārta un programmatūra, kas tirgotājiem ļauj nodrošināt mobilos maksājumus, lojalitātes programmas un gudras mārketinga aktivitātes klientam uz vietas veikalā, izmantojot tikai savu mobilo telefonu. Aplikācija darbojas gan uz "Android", gan "iOS" operētājsistēmām. Ar "JetBeep" pakalpojuma palīdzību tirgotāji iegūst vērtīgus datus par pircējiem, kā arī var veikt tūlītēju saziņu ar pircējiem, piemēram, piedāvājot īpašus un individualizētus piedāvājumus uzreiz, kad lojālais klients ar aktivizētu "bluetooth" un instalētu aplikāciju savā mobilajā tālrunī ir ienācis veikalā.

PayTipTop (Igaunija)

Foto: DELFI
"PayTipTop" ir maksājumu terminālis, kas ļauj zibenīgi norēķināties par fiksētu summu ar bezkontakta kartes palīdzību. Šis risinājums noder, piemēram, labdarības kampaņu organizatoriem, lai saņemtu ziedojumus no cilvēkiem, kam parasti nav skaidras naudas. Tāpat terminālis pielietojams, piemēram, "pay to go" principa ēdināšanas iestādēs un kafejnīcās, lai ātri un ērti pieņemtu nelielus fiksētus bezskaidras naudas maksājumus (piemēram, 5 eiro par biznesa pusdienām). Pašlaik uzņēmumam jau ir maksājoši klienti un sadarbība ar Tallinas Zooloģisko dārzu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!