Vai "Lidl" un "Ikea" atnesīs vairāk iespēju vai sarežģījumu, vērtē Biznesa augstskolas "Turība" Uzņēmējdarbības vadības fakultātes dekāne, uzņēmēja, SIA "Sky Port" valdes locekle Zane Driņķe.
Šī gada martā plaši izskanēja informācija par to, ka Latvijā ienāk Vācijas zemo cenu veikalu tīkls "Lidl", kas daļai sabiedrības radīja prieku par iespējamām zemajām cenām, bet daļai – bažas par to, kas notiks ar vietējiem ražotājiem. Vēl Latvijā ienācis arī cits tirdzniecības milzis – "Ikea", kas sola vairāk nekā 400 darbavietas, uzsverot, ka Latvija ir gatava "Ikea" veikalam, jo katru nedēļu simtiem mūsu valsts iedzīvotāju iepērkas Viļņas veikalā, un "Ikea" esot gatava Latvijas tirgum. Arī šajā gadījumā daļa sabiedrības beidzot var atviegloti nopūsties, ka nebūs jāmēro ceļš uz Viļņu, bet daļa satraucas, vai lielie tirdzniecības milži neatņems vietējiem uzņēmējiem jau tā trūkstošos darbiniekus.
Sociālajos medijos bieži parādās informācija par latviešiem, kas brīvdienās dodas uz Šauļiem, lai iepirktos "Lidl", vai uz Viļņu, lai iegādātos sev nepieciešamās lietas "Ikea" veikalā. Tāpat ik pa laikam tiek publicēti cenu salīdzinājumi un izvēršas plašas diskusijas par to, vai iepirkties kaimiņvalstī patiešām ir izdevīgāk. Latvieši šajos veikalos ir gaidīti – par to liecina fakts, ka uzraksti kases terminālī ir arī latviešu valodā. Un nauda no mūsu valsts turpina aizplūst, turklāt ne tikai tā, ko iedzīvotāji maksā par saviem pirkumiem minētajos veikalos – daļā gadījumu kaimiņvalstī tiek pildīta arī degviela, iespējams, pat pavadīta visa nedēļas nogale, uzturoties kādā viesu namā vai viesnīcā u.tml.