Delfi foto misc. - 51918
Foto: AFP/Scanpix
Šobrīd Austrumu virziens ēdināšanā un tā sauktais "fastfood" segments ir populārs, un tas, cik daudz tieši šāda profila uzņēmumu ilgtermiņā paliks nozarē, atkarīgs gan no vadītāju spējām, gan klientu vēlmēm un to skaita.

Ēdināšanas joma visā pasaulē ir saistīta ar salīdzinoši augstu biznesa risku, piemēram, tai raksturīgs liels svārstīgums un nepārskatāmība. Vienlaikus ir gana daudz ēdināšanas uzņēmumu, kas, soli pa solim attīstoties un augot, ir sasnieguši cienījamus apmērus un pratuši ilgus gadus saglabāt klientu pieprasījumu, vērtē "SEB bankas" speciālisti. Nav redzama iemesla, kādēļ to nevarētu panākt arī uzņēmumi, kas piedāvā kebabus.

Tomēr ēdināšanas bizness ir sarežģīts, un tajā nav viegli gūt peļņu. Latvijas Restorānu biedrības prezidents Jānis Jenzis atzīst – ja pie viņa nāk pēc padoma par savu restorāniņu, viņš iesaka par šo naudu labāk nopirkt, piemēram, jahtu. Restorāns – tas ir smags darbs septiņas dienas nedēļā, 24 stundas diennaktī. Turklāt klienti redz tikai kādus 15% no visa restorāna darba. Runājot par nelieliem ēdināšanas uzņēmumiem ārpus Rīgas, reģionos, Jenzis spriež, ja tas ir ģimenes bizness, kas tai nodrošina iztiku, kas ļauj palikt tepat Latvijā, tas ir ļoti labs variants. Tomēr Rīgā situācija ir atšķirīga, šeit konkurence ir ļoti asa un tirgus ir piesātināts.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!