Stock - 945
Foto: DELFI
Starptautiskās lidostas "Rīga" iespējas rīkoties "taksometru jautājumā" ierobežo Administratīvās tiesas lēmums, kas nosaka, ka lidosta nekādā veidā nedrīkst iejaukties taksometru pakalpojumu sniegšanas organizēšanā lidostas publiskajā teritorijā, tādējādi problēmas ar taksometru pakalpojumiem lidostā atrisināsies, kad tiks sakārtota situācija taksometru nozarē kopumā, pauda lidostas "Rīga" pārstāve Laura Karnīte.

Viņa norādīja, ka atbilstoši tiesas lēmumam ikvienam licencētam taksometru pakalpojumu sniedzējam ir tiesības sniegt savus pakalpojumus lidostas teritorijā un pieprasīt par to samaksu atbilstoši Rīgas plānošanas reģionā apstiprinātajam tarifam.

"Diemžēl, ņemot vērā, ka tarifiem vairs nav noteikta augstākā robeža, samaksa var būt arī visai augsta, jo taksometru pakalpojumu sniedzēji, izmantojot lidostas īpašo statusu, bieži pasažieriem piemēro tieši augstākos tarifus," atzīmēja Karnīte.

Viņa arī norādīja, ka, ņemot vērā aizvien pieaugošo sūdzību skaitu par taksometru pakalpojumiem, lidosta ir darījusi visu iespējamo, ko pieļauj tiesas sprieduma noteiktās robežas.

"Lidosta ir izvietojusi informāciju pasažieriem, kurā sniegts skaidrojums, ka Latvijā vairs nepastāv "griesti" taksometru tarifiem, un pasažieri aicināti pievērst uzmanību tarifiem, kas norādīti uz taksometru durvīm. Tāpat lidosta sadarbībā ar Valsts policiju un Mārupes pašvaldības policiju veic pasākumus, lai novērstu nelicenzētu taksometru darbību lidostā, kā arī novērstu krāpšanas gadījumus," skaidroja Karnīte.

Lidostas pārstāve uzsver, ka jautājumu par situāciju ar taksometru pakalpojumiem lidostā nevarot skatīt atrauti no kopējās situācijas visā taksometru nozarē. "Lidosta ir tikai vieta, kur nozares problēmas izgaismojas visasāk, jo skar ārvalstu viesus, kas ierodas Latvijā, būtiski ietekmējot valsts tēlu. Sakārtojot situāciju nozarē kopumā, sakārtosies arī situācija lidostā," uzsvēra lidostas pārstāve.

Ekonomikas ministrijas (EM) pārstāve Evita Urpena norādīja, ka šodien ministrijā ir saņemta ārlietu ministra Edgara Rinkēviča (V) vēstule, kurā viņš aicina risināt "taksometru jautājumu" Rīgas lidostā. Taču EM to vēl nav izvērtējusi. Līdz ar to EM varēs sagatavot komentāru tad, kad tā būs izanalizējusi situāciju.

Kā ziņots, ārlietu ministrs Rinkēvičs nosūtījis vēstuli vairākām atbildīgajām valsts institūcijām, aicinot risināt "taksometru jautājumu" Rīgas lidostā.

Vēstule adresēta satiksmes ministram Uldim Augulim (ZZS), ekonomikas ministram Arvilam Ašeradenam (V), lidosta "Rīga" valdes priekšsēdētājai Ilonai Līcei, Patērētāju tiesību aizsardzības centra direktorei Baibai Vītoliņai, Konkurences padomes priekšsēdētājai Skaidrītei Ābramai un Ārvalstu investoru padomes Latvijā valdes priekšsēdētājai Zlatai Elksniņai-Zaščirinskai.

"Vēstulē atbildīgajām valsts institūcijām aicināju risināt "taksometru jautājumu" Rīgas lidostā, tas ir valsts reputācijas, tūrisma attīstības un investīciju piesaistīšanas jautājums," sociālajā tīklā norādījis Rinkēvičs.

Aģentūra LETA jau vēstīja, ka, pildot Administratīvās tiesas lēmumu, no 2017.gada 6.septembra taksometru līnija starptautiskajā lidostā "Rīga" iekļauta īstermiņa autostāvvietā P1.

Lidostas vadība iepriekš kritizēja tiesas pozīciju, uzsverot, ka attiecīgais lēmums saistībā ar ierobežoto piekļuvi taksometru stāvēšanas joslai lidostas teritorijā ir pretrunā ar starptautiskajiem un nacionālajiem normatīvajiem aktiem par civilās aviācijas drošību un tas ne tikai būtiski ietekmēs lidostas darbu, bet arī apdraud Latvijas kā Starptautiskās Civilās aviācijas organizācijas (ICAO) līgumslēdzējvalsts saistību izpildi.

Tāpat lidostā "Rīga" uzsvēra, ka taksometri lidostā rada nopietnus ceļu satiksmes traucējumu, proti, traucējumus rada lielais taksometru skaits, kas vienlaikus mēģina izmantot bijušo tā saukto taksometru līniju, kurā atbilstoši tiesas lēmumam ir brīva piekļuve ikvienam transportlīdzeklim.

Maijā lidostas "Rīga" valdes priekšsēdētāja Ilona Līce LNT raidījumam "900 sekundes" pavēstīja, ka sūdzību skaits par taksometru sniegtajiem pakalpojumiem starptautiskajā lidostā "Rīga" pieaug. "Sūdzību skaits pieaug ar katru dienu. Ir apkrāpti klienti, klientus neved uz īsajiem maršrutiem, piemēram, uz Mārupi klientus neved, klibo čeku izdošana, kā arī klibo godīga cena, bet mēs šajā gadījumā neko nevaram darīt," sacīja Līce, norādot, ka tiesas lēmums liedz lidostai sakārtot situāciju.


Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!