Dzelzceļa līnijas "Rail Baltica" projekta īstenotāja AS "RB Rail" iepirkumā meklē personāla atlases kompāniju, kuras uzdevums būs sameklēt kandidātus "RB Rail" vadītāja amatam, liecina informācija "RB Rail" mājaslapā.
Patlaban "RB Rail" valdes priekšsēdētāja ir Baiba Rubesa, kura šajā amatā tika iecelta 2015. gada oktobrī un viņas pilnvaru termiņš beidzas šā gada oktobrī. Rubesa norādīja, ka komentārus par šo iepirkumu nesniegs. Iepriekš viņa atzina, ka pieņemtu piedāvājumu turpināt darbu arī pēc oktobrī paredzētā pilnvaru termiņa beigām. "Es gribu uzstādīt organizāciju, kas ir darboties spējīga, caurspīdīga un kas var realizēt šo projektu ilgtermiņā," iepriekš stāstīja Rubesa.
"RB Rail" 15. jūnijā izsludinātajā iepirkumā "Vadības meklēšanas pakalpojumi" līdz 28.jūnijam piedāvājumus varēja iesniegt uzņēmumi, kas vēlētos meklēt kandidātus kopuzņēmuma "RB Rail" valdes priekšsēdētāja amatam Igaunijā, Lietuvā, Latvijā, Somijā un Polijā.
"RB Rail" pārstāvji norādīja, ka šo iepirkumu nekomentē, jo tas ir "RB Rail" padomes kompetencē.
"RB Rail" padomes priekšsēdētāja Rīa Sillave skaidroja, ka šī gada oktobrī beigsies "RB Rail" valdes priekšsēdētājas darba līguma termiņš. "Šobrīd norit personāla atlases kompānijas izraudzīšanās process, kas veiks nepieciešamos soļus labāko kandidātu atlasē šai nozīmīgajai pozīcijai," sacīja Sillave. Plašākus komentārus viņa nesniedza.
Uzņēmuma valdē bez Rubesas strādā arī tehniskais direktors Marts Nielsens, operacionālais direktors Kaspars Rokens un finanšu direktors Igns Degutis.
Kā ziņots, šī gada sākumā atklātībā nāca Rubesas un atsevišķu "RB Rail" padomes locekļu nesaskaņas. 1. februārī notikušajā "RB Rail" akcionāru sapulcē Igaunijas un Lietuvas akcionāri nobalsoja par Rubesas atstādināšanu, bet "RB Rail" Latvijas akcionāra "Eiropas Dzelzceļa līnijas" (EDzL) vadītājs Andris Linužs balsojumā atturējās. Pēc lēmuma pieņemšanas Rubesa paziņoja, ka uzņēmuma vadībā saskārusies ar atsevišķu kompānijas padomes locekļu un patieso labuma guvēju pretdarbību "Rail Baltica" projekta pamatnostādnēm.
Lai atlaistu "RB Rail" valdes priekšsēdētāju nepieciešams uzņēmuma padomes lēmums - par to būtu jānobalso vismaz četriem no sešiem padomes locekļiem, taču vismaz vienam loceklim no katras valsts. 22. martā "RB Rail" padome nolēma, ka uzņēmuma valde turpinās strādāt esošajā sastāvā, vienlaikus uzdodot uzlabot valdes darbu. To, kā tas tiks īstenots, uzraudzīs padome, apspriežot šo jautājumu turpmākajās sēdēs.
Latvijas Ministru prezidents Māris Kučinskis (ZZS) iepriekš apliecinājis Latvijas atbalstu Rubesai un vienlaikus norādījis, ka jārunā ar Igauniju un Lietuvu, jāmeklē kopīgi risinājumi. Kučinskis martā arī sacīja, ka Rubesas izredzes saglabāt amatu ir drošas, jo Latvija patlaban pārmaiņas nepieļaušot. Vienlaikus viņš norādīja, ka ilgstoši strādāt konflikta situācijā neviena iestāde nevar.
Savukārt Lietuvas satiksmes ministrs Roks Masjulis martā paziņoja – ja vairākums akcionāru neuzticas Rubesai, viņai būtu jāatkāpjas no amata.
"RB Rail" ir Igaunijas, Latvijas un Lietuvas kopuzņēmums, kas izveidots, lai īstenotu "Rail Baltica" projektu - pirmo šādā mēroga infrastruktūras projektu Baltijā. Kopuzņēmuma akcionāri ir uzņēmumi "Lietuvos geležinkeliai", EDzL un "Rail Baltic Estonia".
"RB Rail" ir centrālais "Rail Baltica" projekta koordinators. Tā galvenie uzdevumi ir dzelzceļa projekta izstrāde, būvniecība un mārketinga aktivitāšu realizācija. Projekts paredz izbūvēt ātrvilciena dzelzceļa līnijas infrastruktūru no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai.
"Rail Baltica" izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, kuru nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem.