Latvijas grants ceļu sakārtošanā šogad plānots ieguldīt vēsturiski lielākās investīcijas, ceturtdien VAS "Latvijas autoceļu uzturētāja" informatīvajā pasākumā par šovasar plānotajiem ikdienas ceļu uzturēšanas darbiem Zemgales reģionā sacīja satiksmes ministrs Uldis Augulis (ZZS).
Kā informēja "Latvijas autoceļu uzturētājā", ceturtdien Dobelē 21 Zemgales reģiona pašvaldības pārstāvis klātienē apsekoja un iepazinās ar "Latvijas autoceļu uzturētāja" ikdienas uzturēšanas darbiem vasaras sezonā.
Klātienē tika apsekots valsts vietējās nozīmes autoceļa posms V1112 Tērvete-Penkule no 0.kilometra līdz 0,4.kilometram, kuram tika veikta dubultās virsmas apstrāde. Dubultās virsmas segums nav asfalta segums, tā nestspēja ir daudz zemāka par asfalta segumu. Līdz ar to segumu var sabojāt pārkrauts kravas autotransports vai pārgalvīga manevrēšana, driftēšana. Savukārt autoceļa posma turpinājumā tika veikta greiderēšana ar piekabināmo greideri un krūmu atvašu pļaušana ceļa nodalījuma joslai.
Augulis (ZZS) pašvaldību pārstāvjus informēja par autoceļu tīkla attīstību Zemgales reģionā, tostarp par plānotajiem remontdarbiem 2018./2019. gadā. Pēc viņa teiktā šogad autoceļu remontdarbu sezona sākusies savlaicīgi, un remontdarbi plānoti vairāk nekā 150 objektos visā valstī. Tāpat viņš atzīmēja, ka līdz šim vērienīgākie darbi sākušies arī uz valsts vietējās nozīmes grants ceļiem.
"Šis ir gads, kad grants ceļu sakārtošanā ieguldīsim vēsturiski lielākās investīcijas. Arī Zemgalē šogad nozīmīgi darbi plānoti, īpaši ņemot vērā, ka panākts papildu finansējums tieši grants ceļu sakārtošanai, paredzot tā saucamās dubultās virsmas uzklāšanu, grants seguma atjaunošana u.c. darbus. Vienlaikus arī Zemgales reģionā īpaša uzmanība tiks pievērsta ūdens atvades sistēmu sakārtošanai," uzsvēra Augulis
Tikmēr "Latvijas autoceļu uzturētāja" valdes priekšsēdētājs Raitis Nešpors informēja, ka Zemgales reģionā šovasar plānots sakārtot ūdens atvades sistēmu vairāk nekā 10 grants autoceļu posmiem. "Ūdens atvades sakārtošana ir plānota tajos ceļu posmos, kuros pavasarī un rudenī šķīdoņa dēļ ir apgrūtināta ceļa caurbraucamība," sacīja Nešpors.
Viņš atzīmēja, ka kopumā Zemgalē aptuveni 35 kilometru garumā "Latvijas autoceļu uzturētājs" valsts grants ceļiem veicis dubultās virsmas apstrādi, tādējādi uzlabojot dzīves apstākļus ceļa apkaimē mītošajiem iedzīvotājiem, jo tiek novērsta turpmāka ceļa seguma putēšana un nodrošināti komfortablāki braukšanas apstākļi, kā arī ceļš vairs nav jāgreiderē.
"Lai uzlabotu darba efektivitāti, investējam tehnoloģisko iekārtu un transportlīdzekļu atjaunināšanā un modernizēšanā. Ir pieņemts stratēģisks lēmums, ka no specializētās tehnikas to mainām uz multifunkcionālu, uzsvaru liekot uz lieljaudas traktoru izmantošanu, tos aprīkojot ar dažādiem speciāliem agregātiem – piekabināmais greideris, krūmu pļāvējs, sniega lāpstas," uzsvēra "Latvijas autoceļu uzturētāja" valdes priekšsēdētājs.
"Latvijas autoceļu uzturētājā" informēja, ka, lai ceļu lietotāji savlaicīgi varētu plānot maršrutus un rēķināties ar īslaicīgiem satiksmes ierobežojumiem, uzņēmuma tehnikas vienības tiek aprīkotas ar GPS iekārtām. Tiešsaistes režīmā virsmas apstrādes tehnikai un greideriem var sekot līdzi aplikācijā "Waze" un VAS "Latvijas Valsts ceļi" mājaslapas kartē.
"Latvijas autoceļu uzturētājs" veic gandrīz 200 dažādus ikdienas uzturēšanas darbus uz valsts autoceļiem. Uzturamo valsts autoceļu kopgarums ir vairāk nekā 20 000 kilometri, no tiem 9092 kilometri autoceļu ir ar melno segumu un 10 989 kilometri ir grants autoceļu, kā arī ikdienas uzturēšanas darbi tiek veikti uz vairāk nekā 900 tiltiem.