saldējums pols
Foto: LETA

Šī gada pirmajā pusgadā, salīdzinot ar aizvadīto gadu, pieprasījums pēc Latvijā vadošā piena pārstrādes uzņēmuma "Food Union" ražotā saldējuma vietējā tirgū ir pieaudzis par 25%. Kopumā uzņēmums šīs sezonas laikā pārdevis gandrīz 2500 tonnas saldējuma, tādējādi uzstādot rekordu un sasniedzot lielāko realizētā saldējuma apjomu pēdējo piecu gadu laikā.

Skatoties uz šī gada pirmo pusgadu, visvairāk saldējumu tika apēsts maijā, kas pārsteidza ar augstu un vasarīgu gaisa temperatūru. Straujāko pārdošanas apjoma pieaugumu pirmajā pusgadā piedzīvoja zīmola "Pols" saldējums gan uz kociņa (30% pieaugums salīdzinājumā ar pagājušo gadu), gan arī "Pols" saldējums cukura vafeļu glāzītē (pieaugums par 28%).

"Šogad laikapstākļi īpaši priecē pēc saules un saldējuma izsalkušos Latvijas iedzīvotājus. To apliecina arī pārdošanas rezultāti, kas pārsniedza plānotos apjomus par 20%. Saldējums ir ļoti iecienīts produkts, lai atvēsinātos svelmes laikā. Visbiežāk šim nolūkam iedzīvotāji izvēlas "Tio" plombīra saldējumu, klasisko "Pola" saldējumu un "Karlsons" saldējumu ar upeņu-ābolu zapti. Turklāt mēs novērojam, ka vietējie saldējuma baudītāji labprāt nogaršo arī jaunās saldējuma garšas," stāsta "Food Union" saldējuma zīmolu vadītāja Sandra Usačeva.

Ievērojami palielinājušies pārdošanas rezultāti ielu tirdzniecības stendos, kas salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu ir auguši par 17%. Vispopulārākais saldējums līdzņemšanai un ēšanai turpat uz ielas ir klasiskais "Pols" saldējums uz kociņa. Savukārt visvairāk saldējumu bumbiņās pērk "Ekselence" gardēžu saldējumu ar "Rīgas balzāma", upeņu un "brownie" cepumu garšu.

Lai gan maijā ir bijuši vislabākie saldējuma pārdošanas rezultāti, tomēr lielākie saražotā saldējuma apjomi tika sasniegti jūnijā – 1338 tonnas saldējuma. Tas ir lielākais vienā mēnesī saražotā saldējumā apjoms "Food Union" vēsturē.

Uzņēmums pārstāv tādus saldējuma zīmolus kā "Ekselence", "Pols", "Kārums", "Tio", "Nu Smoothie", "Karlsons" un "Rasēns", ieņemot vadošās pozīcijas saldējuma tirgū Latvijā, pārsniedzot 50% tirgus daļas.

Kā jau ziņots iepriekš, skatoties uz kopējiem rezultātiem, "Food Union" aizvadītajā gadā saglabājis kopējo apgrozījumu 2016. gada līmenī, tam sasniedzot gandrīz 116 miljonus eiro. "Food Union" uzņēmumu grupā ietilpstošās AS "Rīgas piena kombināts" un tās meitas uzņēmuma AS "Valmieras piens" kopējais apgrozījums 2017. gadā sasniedza 82,4 miljonus eiro, bet SIA "Rīgas piensaimnieks" apgrozījums bija 33,5 miljoni eiro. "Food Union" grupas kopējā bruto peļņa Latvijā 2017. gadā sasniedza 24,2 miljonus eiro apmēru.

Pērn "Food Union" izdevies būtiski palielināt eksporta ieņēmumus, kas sasniedza 11,9 miljonus eiro, kas ir teju par 18% vairāk nekā 2016. gadā. Galvenie eksporta tirgi 2017. gadā bija Azerbaidžāna, Lietuva, Krievija un Igaunija, vienlaikus ievērojami palielināti arī "Food Union" produkcijas eksporta apjomi uz Igauniju un Dāniju.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!