VAS "Latvijas Pasts" (LP) neto apgrozījums 2017. gadā palielinājies par 20,6% jeb 12,9 miljoniem eiro, sasniedzot 75,6 miljonus eiro, atsaucoties uz uzņēmuma pagājušā gada pārskatu, portālu "Delfi" informēja uzņēmumā.
Uzņēmumā norāda, ka tas ir vēsturiski lielākais uzņēmuma apgrozījums, uzsverot, ka apgrozījuma pieaugumu nodrošinājuši LP īstenotie pasākumi uzņēmuma ilgtermiņa attīstības veicināšanā, aktīvi darbojoties pakalpojumu digitalizācijā, e-komercijas sūtījumu piesaistē, kā arī radot jaunus produktus un papildu servisus, piemēram, iesaistoties tranzīta pakalpojumu sniegšanā Āzijas sūtījumu piegādēs uz trešajām valstīm.
LP neto peļņa pārskata periodā sasniegusi 1,7 miljonus eiro. Būtiskākie pakalpojumu segmenti, kuros vērojams lielākais ieņēmumu kāpums, 2017. gadā bija pasta paku sūtījumi. Šajā segmentā pieaugums bijis par 398% jeb 11,3 miljoniem eiro. Savukārt Pasta norēķinu sistēmas pakalpojumu segments palielinājies par 38,1% jeb vairāk nekā miljonu eiro, bet vēstuļu korespondence – par 2,1% jeb 0,6 miljoniem eiro.
"2017. gadā esam sasnieguši gan lielāko LP apgrozījuma pieaugumu, gan arī vēsturiski lielāko uzņēmuma apgrozījumu. Tas apliecina, ka dodamies pareizā virzienā, veidojot ilgtermiņa attīstības projektus un veidojot produktus un pakalpojumus, kas LP radīs pievienoto vērtību ilgākā laika periodā," uzsver uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Mārcis Vilcāns.
Svarīgākie attīstības projekti LP 2017. gadā īstenoti klientiem un darbiniekiem labvēlīgas vides, moderna servisa un digitalizācijas jomā, vienlaikus veidojot jaunus pakalpojumus e-komercijas klientiem gan Latvijā, gan ārvalstīs, piemēram, iesaistoties tranzīta projektā sadarbībā ar Ķīnas tirdzniecības platformas "Alibaba" loģistikas sektora uzņēmumu "Cainiao", skaidro uzņēmumā.
2017. gadā 67 pasta nodaļās visā valstī ieviesta daudzfunkcionālā klientu plūsmas vadības sistēma. Tā nodrošina arī attālinātu pieteikšanos pasta pakalpojumiem nodaļās, izmantojot LP mobilo lietotni. Minētais projekts tiek turpināts 2018. gadā, plānojot šādi aprīkotu nodaļu skaitu palielināt līdz 86 pasta pakalpojumu sniegšanas vietām.
LP ir vienīgais no valstī strādājošajiem pasta komersantiem, kas pasta apmaiņu pilnīgi visā valsts teritorijā nodrošina katru darbdienu.
Tāpēc uzņēmums 2017. gada maijā sāka īstenot novecojušā kravas mikroautobusu parka nomaiņu. Efektīvākām universālā pasta pakalpojuma un eksprespasta sūtījumu piegādēm LP pārskata periodā operatīvajā līzingā iegādājies 41 kravas mikroautobusu, kas ļauj samazināt degvielas un autoparka uzturēšanas izmaksas, kā arī automobiļu vadītāju darba apstākļus. 2018. gadā autoparka atjaunošana tiek turpināta, nomainot vēl 64 kravas mikroautobusus.
Lai nodrošinātu uzņēmuma konkurētspēju un dažādotu ieņēmumu gūšanas iespējas ilgtermiņā, LP sācis muitas brokera pakalpojumu sniegšanu, palīdzot klientiem – juridiskajām personām – veikt sūtījumu atmuitošanas procedūras, kā arī noformēt eksporta kravas.
2018. gadā LP turpina pamatdarbības veidu attīstīšanu, īpašu uzmanību veltot rentabilitātes un kvalitātes paaugstināšanai, darba organizācijas uzlabošanai, procesu automatizācijai un digitalizācijai