sliedes vilciens
Foto: DELFI

Projekta "Latvijas dzelzceļa tīkla elektrifikācija" ietvaros piektdien, 10. augustā izsludināta sarunu procedūra un publicēts dalības uzaicinājums līdz 2030. gadam plānotās elektrifikācijas programmas pirmā posma iepirkumam, informēja VAS "Latvijas dzelzceļš" " (LDz).

Pretendenti kvalifikācijas dokumentus iepirkuma konkursam "Latvijas dzelzceļa tīkla elektrifikācija: būvniecība" var iesniegt līdz 2018. gada 20. septembrim. Iepirkuma dokumentācija pieejama LDz mājaslapā, kā arī informācija par iepirkumu pieejama Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) sistēmā un Eiropas Savienības Oficiālajā vēstnesī.

LDz atgādina, ka dzelzceļa elektrifikācijas pirmā posma kopējās izmaksas plānotas 441 miljona eiro apmērā, no kurām izsludinātā iepirkuma plānotā summa ir 425 miljoni eiro. No kopējām pirmā posma izmaksām 347 miljoni eiro paredzēti kā Eiropas Savienības Kohēzijas fonda līdzfinansējums, bet atlikušie 94 miljoni eiro – LDz finansējums.

Elektrifikācijas pirmā posma ietvaros līdz 2023. gada beigām plānots elektrificēt dzelzceļa līnijas –Daugavpils-Krustpils, Rēzekne-Krustpils un Krustpils-Rīga.

Izsludinātais iepirkums paredz šo līniju elektroapgādes sistēmas, kontakttīkla, signalizācijas, centralizācijas un bloķēšanas un sakaru sistēmas, sliežu ceļu, tehniskās drošības sistēmas, ēku un būvju izbūvi/pārbūvi, tādējādi līdz 2023. gadam nodrošinot viena pilnībā elektrificēta tranzīta koridora funkcionalitāti.

LDz atgādina, ka kompānija šā gada 29. martā saņēma Centrālās finanšu un līgumu aģentūras atzinumu par atbalstu projektam un tā iesniegšanu Finanšu ministrijā tā turpmākai virzībai Eiropas Komisijā. Pirms projekta dokumentācijas nosūtīšanas Eiropas Komisijai (EK) šobrīd to izvērtē EK tehniskās palīdzības neatkarīgais eksperts. Vienlaikus ir uzsākts aizdevuma piešķiršanas process ar Eiropas Investīciju banku LDz līdzfinansējuma nodrošināšanai.

Minēto investīciju projektu plānots īstenot darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" specifiskā atbalsta mērķa "Nodrošināt konkurētspējīgu un videi draudzīgu TEN-T dzelzceļa tīklu, veicinot tā drošību, kvalitāti un kapacitāti" pasākuma "Latvijas dzelzceļa tīkla elektrifikācija" ietvaros.

LDz ir publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs un koncerna "Latvijas dzelzceļš" valdošais uzņēmums. Koncernā ietilpst arī sešas meitassabiedrības – AS "LatRailNet", kas veic infrastruktūras maksas noteikšanu un dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadali, SIA "LDz Cargo", kas nodrošina dzelzceļa kravu pārvadājumus un starptautiskos pasažieru pārvadājumus, infrastruktūras būvniecības un uzturēšanas uzņēmums SIA "LDz infrastruktūra", ritošā sastāva remonta un uzturēšanas uzņēmums SIA "LDz ritošā sastāva serviss", apsardzes uzņēmums SIA "LDz apsardze", kā arī loģistikas uzņēmums SIA "LDz loģistika".

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!