Alianse pozitīvi novērtē Rīgas domes šodien noslēgto sadarbības memorandu ar starptautiski pazīstamo dāņu arhitektu Janu Gēlu, lai sekmētu Rīgas pilsētas ilgtspējīgas attīstības, kvalitatīvas publiskās ārtelpas un integrētas transporta sistēmas izveidi.
Šodien notikušajā informatīvajā pasākumā Rīgas domē, Gēls sniedza plašāku ieskatu par to, kā citas pilsētas pasaulē, balstoties uz konkrētiem viņa pētījumiem un rekomendācijām, ir risinājušas transporta un sastrēgumu problēmas, vienlaicīgi veidojot kvalitatīvu un uz cilvēku orientētu publisko ārtelpu.
"Aizbraucot pirmo reizi uz Maskavu 2011. gadā, mēs ar savu komandu bijām šokā. Pilsētu pilnībā bija pārņēmušas mašīnas un šķiet, ka viņiem komunisma beigas bija kā atļauja parkoties visur - uz ietvēm un ielas vidū. Gājējiem visur bija atvēlēta tikai 1,5 metru plata josla, par riteņbraucējiem nemaz nerunājot. Jau 2013. gadā šajās pat ielās bija izvietoti soliņi, apstādījumi un cilvēkiem beidzot bija vieta, kur satikties, komunicēt," sacīja arhitekts, norādot, ka Rīgas vēlme iekļauties Skandināvijas metropoļu vidū ir apsveicama.
Noslēgtā sadarbība paredz abām pusēm kopā izstrādāt "Rīgas transporta sistēmas ilgtspējīgas mobilitātes rīcības programmu", lai nodrošinātu cilvēku un komercdarbības vides mobilitāti, teritoriju sasniedzamību, objektu pieejamību un labāku dzīves kvalitāti.
Programma paredz esošās satiksmes infrastruktūras sakārtošanu, piemēram, saskaņotus sabiedriskā transporta piebraukšanas laikus un saskaņotu luksoforu darbību. Tāpat plānota jau esošās satiksmes infrastruktūras uzlabošana - krustojumu un gājēju pāreju pārveide, velojoslu un sabiedriskā transporta joslu izbūve, kā arī jaunu infrastruktūras objektu būvniecība.
NNĪAA valdes priekšsēdētājs Mārtiņš Vanags norādīja, ka arī nekustamā īpašuma attīstītāji, īstenojot dzīvojamo un biroju ēku projektus, aizvien lielāku uzmanību pievērš tam, lai izveidotā vide būtu cilvēkam draudzīga un pieejama.
"Tas nozīmē gan apzaļumošanu, gan velonovietnes, gan spēļu laukumus bērniem, gan mūsdienīgu un ērtu mājokļa plānojumu. Taču ir tikpat svarīgi, lai pilsētas infrastruktūra un publiskā pilsētvide ir orientēta uz cilvēku. Tādēļ ir apsveicami, ka šo jautājumu risināšanai Rīgā tiek piesaistīts Gēls, kas ir pasaulē atzīta autoritāte. Rīgas izaicinājumi ir daudz - tostarp, kā atslogot pilsētas centru no pārmērīgas autotransporta plūsmas, kā izveidot patiešām ērtu velosipēdu satiksmes infrastruktūru un kā rūpēties par to, lai pilsētā būtu vairāk apstādījumu un koku. Ja šiem jautājumiem Rīgā tiks pievērsta lielāka uzmanība, arī privātās investīcijas gan vēsturisko ēku atjaunošanā, gan jaunos nekustamā īpašuma projektos pieaugs, jo patīkama vide rada cilvēkos vēlmi tajā uzturēties," sacīja Vanags.
NNĪAA apvieno lielākos nekustamo īpašumu attīstītājus Latvijā. Tās biedri ir "Saliena", "Merks", "Domuss", "Pillar Management", "Hanner Group", "YIT Latvija", "Bonava Latvija", "Modern City", "AFI Management", "Towers Construction Management", "Omnium Invest", "Lidl Latvija", "M.M.M. Projektai", "Estera Development", kā arī asociētie biedri "Colliers International Advisors", "Ellex Kļaviņš" un "IIZI Brokers".