"Delfi" jau ziņoja, ka Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra (LIAA) četrpadsmito gadu pēc kārtas izcels un apbalvos veiksmīgākos Latvijas eksporta un inovāciju sasniegumus, izsludinot konkursu "Eksporta un inovācijas balva 2018". Pieteikšanās šā gada balvai jau sākusies, tāpēc piedāvājam ieskatu pērnā gada laureātu biznesa ikdienā.
Ideja par ielaušanos galda spēļu industrijā uzņēmējiem radusies no kopīgiem galda spēļu vakariem draugu lokā. Liktenīgā spēle, kas ierāvusi Grasmani tik lielā azartā, ka pat piemirsis aiziet uz darbu, bijusi populārā "Katanas ieceļotāji". 2004. gadā tika dibināts uzņēmums "Prāta spēles", kas iesākumā Latvijas un, vēlāk arī Baltijas tirgū, ieviesa iztulkotas, pasaulē populāras galda spēles. Uzņēmumam paplašinoties, to pārdēvēja par "Brain Games".
Lai gan pieprasījums pēc galda spēlēm bijis gana liels, 2009. gadā uzņēmumu skāra krīze, un tas gandrīz nonācis līdz bankrotam. Iemesli dažādi – gan lieli nodokļu parādi, gan parādi piegādātājiem. Tomēr pārliecība par uzņēmumu likusi riskēt vēl vairāk – Grasmanis ar komandu sāka meklēt jaunas inovācijas, lai virzītos uz mērķi un kļūtu par spēļu izdevniecību. Tas izdevās un "Brain Games", papildus galda spēļu tirdzniecībai, sāka tās arī ražot un izdot.
Darbs atmaksājās un pirms diviem gadiem tika radīta uzņēmuma vēsturē veiksmīgākā galda spēle "ICE COOL", kas šobrīd pasaulē ir pārdota jau gandrīz 300 000 eksemplāros, kā arī ieguvusi pasaules prestižāko balvu "Kinderspiel Des Jahres 2017", atzīstot to par gada labāko galda spēli bērniem.
"Esam iezīmējuši sevi kā pasaules līmeņa galda spēļu izdevniecību, piedalāmies dažādās izstādēs. Mūs atpazīst kā kvalitatīvu galda spēļu izdevēju un gadā izdodam 3 – 5 jaunas galda spēles. Arī nākotnei nosprausti lieli un ambiciozi mērķi. Jau pavisam drīz tiks izlaista "Ice Cool 2" un arī šī spēle, cerēsim, ka nesīs panākumus," stāsta Grasmanis.
Papildus vairumtidzniecībai un izdevniecībai, uzņēmumam atvērti arī četri veikali - divi Rīgā un divi Igaunijā.
"Magnetic Latvia" podkāsts ar Egilu Grasmani: