misc - 1533
Foto: Reuters/Scanpix

Dzērienu kompānija "Coca-Cola" piekritusi nopirkt Lielbritānijas kafijas kompāniju "Costa Coffee" 5,1 miljardu dolāru apmērā un prognozē, ka tā ļaus "Coca-Cola" nostiprināt pozīcijas globālajā dzērienu industrijā, ziņo medijs "CNN Money".

"Coca-Cola" vadītājs Džeimss Kvinsijs sacīja, ka ieguvums drīzāk ir "Costa Coffee" produkcija – kafijas vārāmās mašīnas, pašu ražotnes kafijas pupiņas un vairāki kafijas dzērieni, nevis kafejnīcu īpašumtiesības.

"Coca-Cola" iepriekšējie mēģinājumi sākt ražot kafiju ir izgāzušies jo, kā skaidro medijs, kompānijai nav resursu vai pareizās platformas, lai pārdotu kafiju. "Costa Coffee" nopirkšana to varētu mainīt. Kafijas zīmols varētu palīdzēt "Coca-Cola" sasniegt kompānijas mērķi – būt vienīgajai dzērienu kompānijai, kas pārdod visu no ūdens līdz sporta dzērieniem, minēja Kvinsijs.

"Coca-Cola" neplāno atvērt jaunas kafejnīcas ASV, kur tām būtu jāsacenšas ar "Starbucks", pauda Kvinsijs. "Costa Coffee" ir apmēram četri tūkstoši kafejnīcu 32 valstīs, tostarp Latvijā, un dzērienu kompānija plāno atvērt vēl vairākas kafejnīcas Eiropā, Vidējos Austrumos, Āzijā un Āfrikā.

Kvinsijs skaidro, ka kompānija plāno pielietot "Costa Coffee" klientu lojalitātes programmu, lai sasniegtu individuālos pircējus. Prognozēts, ka kafejnīcas varētu izmantot kā piegādes punktus tiem pircējiem, kas pasūtītu produktus internetveikalā.

Darījums vēl ir jāapstiprina no akcionāru un regulatoru puses, taču tiek prognozēts, ka tas tiks noslēgts 2019. gada pirmajā pusē.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!