Delfi foto misc. - 61999
Foto: LETA

Vairāk nekā 600 000 eiro vērtais investīciju piesaistes stends Rīgas lidostā stāv gandrīz tukšs, un tiek izmantots ministriju sapulcēm, svētdien ziņo Latvijas Televīzijas raidījums "de facto".

LTV atgādina, ka Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) stendu "Magnetic Latvija" Rīgas lidostā svinīgi atklāja pirms pusgada. No Latvijas valsts simtgades svinībām paredzētā budžeta stendam atvēlēti 440 000 eiro, no LIAA budžeta – vēl gandrīz 200 000 eiro – finansējumu izlietos trīs gadu laikā. Stendu pieteica arī kā ka vietu, kur ārzemju uzņēmēji varētu rīkot tikšanās ar potenciāliem Latvijas sadarbības partneriem.

Pagājuši seši mēneši un LTV no aģentūras ieguvusi statistiku par to, kā tieši dārgā telpa izmantota – lielākoties tās ir tūrisma operatoru un aviosabiedrību delegāciju vizītes.

Raidījums vēsta, ka var noprast, ka tie ir investīciju aģentūras viesi, kuri "pa ceļam" ievesti apskatīt telpu. Šādas ir viena vai divas vizītes mēnesī. Aprīlī un augustā – pa vienai žurnālistu vizītei. Augustā tā ir bijusi "Finnair" aviosabiedrības žurnāla pārstāve.

LTV vēsta, ka telpa izmantota arī ar investīciju piesaisti grūti saistāmām lietām – Ekonomikas ministrijas iestāžu darbinieku sapulcei, arī tur notikusi Kultūras ministrijas pārstāvju tikšanās.

LIAA direktors Andris Ozols skaidrojis, ka delegāciju pieņemšana nav svarīgākā stenda izmantošanas daļa. Liels uzsvars tiekot likts arī uz parastajiem stenda apmeklētājiem, tie esot 1500 – 2000 cilvēku mēnesī.

"de facto" novēroja, ka stends bieži vien ir pavisam tukšs, arī tā sauktajās lidostas "pīķa stundās".

LTV aprēķini rāda – no visiem lidostas viesiem stendā vidēji apkalpotas divas desmitdaļas procenta. Vai četras desmitdaļas no tiem, kas iziet caur gaiteni, kur stends atrodas. LTV min piemēru, ka tūrisma informācijas centrs Rīgas Rātslaukumā pieņem 30 000 cilvēku mēnesi jeb 15 reižu vairāk nekā ienāk stendā lidostā, bet 9 000 saņem konsultācijas.

LIAA Ārējās tirdzniecības veicināšanas departamenta direktore Aija Jaunzeme atzīst, ka stends nestrādā tik veiksmīgi, cik vēlētos: "Mēs ceram attīstīt. Mēs paši saprotam kļūdas un problēmas. Meklējam risinājumus un mēs domājam, ka mums pamazām izdosies".

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!