''Rail Baltica'' kopuzņēmuma padome pēc līdzšinējās "RB Rail" izpilddirektores Baibas Rubesas atlūguma saņemšanas pagaidu izpilddirektora amatā iecēlusi ''RB Rail'' finanšu direktoru un valdes locekli Ignu Deguti, teikts medijiem izplatītajā "Rail Baltica" paziņojumā.
"Šobrīd ir iespēja panākt projekta ieviešanas paātrinājumu. ''Rail Baltica'' kopuzņēmums turpina pilnvērtīgu darbību un gatavojas uzsākt būvprojekta izstrādi dzelzceļa līnijas posmos visās trīs Baltijas valstīs, kā arī Rail Baltica ilgtermiņa biznesa, operacionālā un infrastruktūras pārvaldības plānu sagatavošanu, kuri noteiks projekta attīstību un panākumus nākotnē," paudis Degutis, "''Rail Baltica'' kopuzņēmums turpina pilnvērtīgu darbību un tiek strādāts pie Rail Baltica Globālā projekta finansējuma piesaistes ilgtermiņā, kā arī ilgtspējīga finansējuma nodrošināšanas kopuzņēmuma budžetā no 2019. līdz 2020. gadam."
Portāls "Delfi" jau ziņoja, ka "RB Rail" izpilddirektore un valdes priekšsēdētāja Baiba Rubesa ceturtdien kopuzņēmuma padomei iesniegusi atlūguma vēstuli, kas stājas spēkā ar tās iesniegšanas brīdi.
"Mēs augstu novērtējam Rubesas kā izpilddirektores nozīmīgo ieguldījumu projekta attīstībā. Šo gadu laikā Baiba Rubesa ''RB Rail'' ir izveidojusi augsti motivētu un zinošu profesionāļu komandu un ieviesusi efektīvu un caurskatāmu kopuzņēmuma darba organizāciju un iepirkumu struktūru," teica Degutis.
Atlūguma vēstulē Rubesa skaidrojusi galvenos atkāpšanās iemeslus, kas balstīti krasi atšķirīgā un nesavienojamā redzējumā par turpmāko ''Rail Baltica'' projekta vadības un ieviešanas modeli.
Rubesa "RB Rail" valdes priekšsēdētāja amatā tika iecelta 2015. gadā uz trīs gadu ilgu periodu, un viņas pilnvaru termiņš beidzas 28. oktobrī.
Kā ziņots, šī gada sākumā atklātībā nāca Rubesas un atsevišķu "RB Rail" padomes locekļu nesaskaņas. 1. februārī "RB Rail" akcionāru sapulcē Igaunijas un Lietuvas akcionāri nobalsoja par Rubesas atstādināšanu, bet "RB Rail" Latvijas akcionāra "Eiropas Dzelzceļa līnijas" (EDzL) vadītājs Andris Linužs balsojumā atturējās. Pēc lēmuma pieņemšanas Rubesa paziņoja, ka uzņēmuma vadībā saskārusies ar atsevišķu kompānijas padomes locekļu un patieso labuma guvēju pretdarbību "Rail Baltica" projekta pamatnostādnēm.
''Rail Baltica'' projekts ir sasniedzis būvprojektēšanas fāzi visās Baltijas valstīs. Turklāt 2017. gadā Igaunijas, Lietuvas un Latvijas parlamenti ir ratificējuši starpvaldību līgumu par ''Rail Baltica'' dzelzceļa savienojuma izveidi, apliecinot ilgtermiņa saistības ''Rail Baltica'' projekta īstenošanā.
Vasarā parakstītais trešais Eiropas infrastruktūras savienošanas instrumenta (CEF) līdzfinansējuma līgums ES dotāciju veidā pašlaik projektam nodrošina vairāk nekā 800 miljonus eiro.