8466729835_7403c49f48_o
Foto: DELFI

Jau pirms četriem gadiem Eiropas Savienības (ES) varas gaiteņos tika pieņemta direktīva par alternatīvo degvielu infrastruktūras ieviešanu, taču ar tās izpildi dalībvalstīm veicies visai švaki – direktīvā nospraustos mērķus līdz šim pilnībā izpildījušas vien astoņas valstis. Lai veicinātu eiropiešu pārsēšanos videi draudzīgākos transportlīdzekļos, Eiropas parlaments (EP) ceturtdien atbalstīja ziņojuma projektu, kurā Eiropas Komisija (EK) tiek lūgta pārskatīt direktīvas mērķus un noteikt stingrākas prasības dalībvalstīm.

"Mūsu priekšā ir liels uzdevums – runa ir par infrastruktūras izveidi alternatīvajai degvielai. Šī infrastruktūra ir būtiskākais elements mobilitātes pārmaiņām, ko vēlamies nodrošināt," debatēs pirms balsojuma EP teica ziņojuma par alternatīvo degvielu infrastruktūras ieviešanu referents, EP deputāts Izmails Ertuks (S&D, Vācija).

Kā skaidroja ziņotājs, līdz 2025. gadam paredzēts Eiropā izvietot 800 tūkstošus elektromobiļu uzlādes punktu, taču šobrīd to ir vien nedaudz vairāk kā 100 tūkstoši. Tāpat vēl neuzbūvētas ir divas trešdaļas plānoto saspiestās dabasgāzes uzpildes staciju. Viņš norāda, ka vēl sliktāka ir situācija ar ūdeņraža uzpildes vietām, jo šis alternatīvās degvielas infrastruktūras veids 2014. gada direktīvā netika noteikts par obligāti izveidojamu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!