Foto: Shutterstock

Eiropas Parlaments (EP) pagājušajā nedēļā Strasbūrā atbalstīja ziņojuma projektu, kas paredz mainīt autoceļu nodevas piemērošanas veidu Eiropas Savienībā (ES). Saskaņā ar šo projektu visās dalībvalstīs autoceļu nodeva būs jāapmaksā nevis, iegādājoties atļauju ceļus izmantot konkrētu laiku, piemēram, mēnesi vai gadu, bet gan, maksājot par nobraukto attālumu.

Ziņojuma projekts paredz, ka nobrauktā attāluma ceļu nodeva kravas automašīnām, autobusiem un kravas furgoniem, kas smagāki par 2,4 tonnām, stāsies spēkā 2023. gadā, bet mikroautobusiem un furgoniem 2027. gada beigās. Attālumā balstītās nodevas tiks piemērotas tikai kopumā 136 706 kilometriem autoceļu, kas ietilpst Eiropas transporta tīklā un kur dalībvalstis nodevas jau ir ieviesušas vai grasās ieviest.

"Tas ir gan par vidi, gan pilsonisko atbildību. Par to, vai ikviens cenšas šai lietā ko darīt. Lai būvētu ceļus un saglabātu tos drošus, ir jāmaksā. Varētu būt, ka tas [maksa par ceļu uzturēšanu – aut.] tiek iekļauts iedzīvotāju ieņēmumu nodoklī jūsu valstī, vai arī par to maksā tad, kad izmanto ceļu,'' sarunā ar portālu "Delfi" pastāstīja ziņojuma referente Kristīne Revū Delona Bonefā [S&D, Francija], ''tas ir tas, ko mēs piedāvājam – maksāt, kad izmanto."

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!