Pagaidām gan vēl tikai arhitektu birojos, bet lēnām tiek gatavota vērienīgā dzelzceļa projekta "Rail Baltica" sliežu līnijas savienošana ar lidostu "Rīga". Projektā iesaistīto ekspertu šā brīža prognozes liecina – brauciens ar vilcienu no lidostas līdz Rīgas Centrālajai stacijai būs lētāks par braucienu ar taksometru.
Jāņem gan vērā, ka visu noteiks konkrētā brīža ekonomiskā situācija valstī, šobrīd prognozes liecina, ka uzbūvētajā līnijā vilciena biļetes cena būs lielāka nekā brauciens sabiedriskajā transportā, bet zemāka par līdzvērtīgu braucienu taksometrā, portālu "Delfi" informēja uzņēmumā "Eiropas Dzelzceļa līnijas".
Plānots, ka būvniecība lidostā tiks sākta 2020. gadā.
"Delfi" jau ziņoja, ka 20. martā tika parakstīts pirmais "Rail Baltica" projektēšanas un autoruzraudzības līgums par "Rail Baltica" stacijas, saistītās infrastruktūras un estakādes būvprojektēšanu starptautiskajā lidostā "Rīga". To parakstīja Eiropas sliežu platuma projekta ieviesējs Latvijā SIA "Eiropas Dzelzceļa līnijas" un atklātā starptautiskā konkursa uzvarētājs – trīs valstu uzņēmumu apvienība "Prosiv" ("Sintagma" (Itālija), "Prodex" (Slovākija) un "Vektors T" (Latvija)).
Kopējais projektējamās līnijas garums ir 4,4 km. "Rail Baltica" dzelzceļa stacija lidostā "Rīga" tiks izvietota uz estakādes (kas stiepsies visā lidostas teritorijā 2 km garumā), vienā līmenī ar perspektīvā termināla reģistrācijas zāli. Paredzēts 400 m perons, kas nodrošina starptautisko vilcienu un piepilsētas vilciena (t.s. "shuttle") apkalpošanu. Šī projekta ietvaros tiks izbūvēts arī jauns dzelzceļa pārvads pāri K. Ulmaņa gatvei, uzbērums posmā no Imantas līdz lidostai (2,3 km garumā). Infrastruktūras izveide dos iespēju izveidot arī kravu atzara pieslēgumu lidostas teritorijai.
Kā ziņots, patlaban jau ir sagatavoti trīs arhitektoniskā risinājuma varianti "Rail Baltica" stacijai starptautiskajā lidostā "Rīga". Risinājumi tapuši, ņemot vērā lidostas termināla paplašināšanas 6. kārtas un jauna gaisa satiksmes vadības torņa būvniecības ieceres.
Jaunā stacija, sliežu ceļi, visas sistēmas un būves tiks pilnībā integrētas esošajā infrastruktūrā, veidojot modernu un daudzfunkcionālu pasažieru apkalpošanas kompleksu, kas būs savienots ar jauno pasažieru termināļa paplašinājumu. Stacijas arhitektoniskie risinājumi ir bāzēti atšķirīgos konceptos. Pirmais – kompaktums un saulesgaisma, iekļaujot dabas elementus, kur dominējošie fasādes elementi ir metāls un koks. Otrais – cieša saikne ar dabu, koku ieskauto Baltijas jūru, respektējot Latvijas koka arhitektūras tradīcijas, koks ir arī dominējošais fasādes elements. Trešais – plašums, caurspīdīgums un gaisma, dominējošie elementi ir stikls un metāls.
"Rail Baltica" ir dzelzceļa transporta projekts, kura mērķis ir integrēt Baltijas valstis Eiropas dzelzceļu tīklā, un tas šobrīd aptver piecas Eiropas Savienības valstis – Poliju, Lietuvu, Latviju un Igauniju, netieši – arī Somiju. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 km garu Eiropas sliežu platuma (1435 mm) dzelzceļa līniju ar maksimālo ātrumu 240 km/h, veicinot iedzīvotāju mobilitāti un kravu pārvadājumus ziemeļu-dienvidu virzienā, kā arī tautsaimniecības ilgtspējīgu un diversificētu attīstību un konkurētspēju, lai ar ātru un videi draudzīgu dzelzceļa transporta satiksmi savienotu metropoles Tallinu – Rīgu – Kauņu – Varšavu – Berlīni.