topping_spreader
Foto: Publicitātes foto

Pēdējos gados Latvijas uzņēmumi guvuši lielus panākumus savu produktu un pakalpojumu eksportā, liecina Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) apkopotie dati.

Aģentūras izveidotajā Top5 iekļuvuši uzņēmumi "Catchbox", "Primekss", "AW Latvija", "KUKUU" un "Madara Cosmetics", kas eksportējuši vairāk nekā 70% no saražotā apjoma, tādējādi apliecinot sevi kā konkurētspējīgus spēlētājus starptautiskajā tirgū, norāda LIAA.

To, kā sasniegt līdzīgus panākumus uzņēmējdarbībā, būs iespējams uzzināt nākamnedēļ, LIAA organizētajā "Magnetic Latvia" biznesa forumā, kur vairāk nekā 300 uzņēmumu pārstāvji apgūs, kā biznesā var noderēt dizaina domāšana.

Līderis, kas eksportē līdz pat 99,9% no saražoto produktu apjoma uz 45 valstīm, ir uzņēmums "Catchbox", kas ražo mētājamos mikrofonus. Tūlīt pēc viņa seko betona tehnoloģiju uzņēmums "Primekss", kura ražotās industriālās betona bezšuvju grīdas nonāk 20 valstīs, tādējādi eksportējot līdz 95% no saražotā.

Savukārt uzņēmums "AW Latvija", kas rūpējas par ekoloģiskām, otrreiz pārstrādātas koksnes sienu apdarēm, eksportē ap 80% no saražotā, nonākot 28 valstīs. Vēl jāizceļ bērnu dizaina mēbeļu zīmols "KUKUU", kas eksportē 75% saražoto mēbeļu uz 14 valstīm, un "Madara Cosmetics", kura ražotie skaistumkopšanas līdzekļi nonāk veikalos 34 valstīs, uzņēmumam eksportējot 72% produktu apjoma, norāda LIAA.

"Uzņēmēju panākumi liecina par to, ka Latvija ir vieta, kur tiek radīti jauni inovatīvi produkti un pakalpojumi, kuriem ir iespējas ne tikai vietējā tirgū, bet visā pasaulē. Šie uzņēmumi ir piemērs jauniem uzņēmējiem, kas vēl tikai uzsāk savu biznesu, jo parāda, cik liela nozīme ir spējai uzdrošināties, lai sasniegtu plašākus mērogus" uzsver LIAA direktors Andris Ozols.

"Magnetic Latvia Biznesa forumā", ko LIAA organizē vietējiem uzņēmumiem jau devīto gadu, šoreiz tiek veltīts dizaina domāšanas metodei, kas ir vērsta uz lietotāju vajadzību apzināšanu un ātru risinājumu meklēšanu, rezultātā radot pieprasītus produktus un pakalpojumus.

Pasākumā gaidāmi gan Latvijas uzņēmumu pieredzes stāsti par dizaina domāšanas pielietojumu uzņēmuma vadībā un preces vai pakalpojuma izstrādē, gan pasaules līmeņa domātāju lekcijas, kurās varēs vairāk uzzināt par dizaina domāšanas stratēģijām.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!