Printful  - 2
Foto: Publicitātes attēli

Uzņēmumam "Draugiem Group" piederošais drukas ārpakalpojumu uzņēmums "Printful" gatavojas nedēļas nogalē gaidāmajam ikgadējam ASV iepirkšanās trakumam jeb "black friday". Birojā Rīgā darbā pieņemti 12 cilvēki, bet ASV pat 90 darbinieki, portālu "Delfi" informēja "Draugiem Group" runasvīrs Jānis Palkavnieks.

"Gatavojoties sezonai, pieņēmām Rīgā papildu 12 darbiniekus, no kuriem puse būs īstermiņa. Ja turpināsim augt tādā pašā tempā, tad šie darbinieki kļūs par pastāvīgiem. Savukārt ASV pieņēmām vairāk nekā 90 darbiniekus šajā periodā. Tas ļāva kopumā kopš "Printful" pastāvēšanas pirmo reizi pārsniegt 500 darbinieku skaitu," stāsta Palkavnieks.

"Esam atvēruši Meksikas ražotni šūšanai un bez šī soļa mums klātos grūtāk realizēt visus pasūtījumus, kas ienāks šajā sezonā," viņš turpina.

Uzņēmums prognozē, ka katrā no abām "black friday" dienām tas saņems aptuveni divas reizes vairāk pasūtījumus nekā dienu iepriekš. Savukārt novembrī un decembrī kopumā plānots nodrukāt teju pusotru miljonu produktu.

Palkavnieks arī norāda, ka uzņēmuma darbinieki ofisā no novembra vidus līdz pat Ziemassvētkiem nevar paņemt atvaļinājumu un visi esot gatavi šajā periodā strādāt uz 100%. "Šajā periodā redzam, ka vērā ņemami pieprasījuma apjomi palielinās krūžu un telefonu vāciņu apdrukai. Taču joprojām visvairāk mums jādrukā t-krekli un plakāti, kas ierasti ir populārākie jebkurā brīdī," stāsta Palkavnieks.

16 000 paciņas dienā

"Printful" ne tikai apdrukā produktus, bet arī nodrošina to piegādi uz gala klienta norādīto adresi. Šobrīd vidēji dienā "Printful" izsūta aptuveni 8000 paciņu, bet Ziemassvētku dāvanu sezonā šis skaitlis dažās dienās pārsniedza pat 16 000. Vairākas no galvenajām "Printful" e-komercijas platformu integrācijām piedāvā iespēju piegādes izmaksas noteikt tiešsaistē, kas klientiem ļauj prasīt par piegādi tieši tik un ne vairāk, kā tā izmaksās.

Šādu pieprasījumu veikšana veido API pieprasījumu ķēdi - vispirms klienta e-komercijas platforma savienojas ar "Printful" API un pieprasa izmaksas konkrēta produkta nosūtīšanai uz konkrētu adresi. Pēc tam "Printful" veic tālākus API pieprasījumus saviem sūtījumu piegādes partneriem, iegūst un apkopo rezultātus un nosūta tos gala klientam. Visam procesam ir jānotiek gandrīz bez aiztures neatkarīgi no tā, kurā pasaules malā klients atrodas.

"Printful" piedāvā integrācijas ar 14 dažādām e-komercijas platformām, veikaliem un servisiem. "Printful" palīdz automatizēt produktu izveidi, pasūtījumu saņemšanu un izpildi "Shopify", "Amazon", "WooCommerce", "Etsy" un daudzu citu pasaules vadošo e-komerciju platformu lietotājiem.

Ražotne Meksikā

Lai nodrošinātu aizvien augošo "Printful" klientu pieprasījumu pēc individuāli šūtiem produktiem, investējot 400 000 ASV dolāru, atvērta uzņēmuma ražotnē Tihuānā, Meksikā, kas strādās vienotā sistēmā ar jau divām esošajām ražotnēm ASV un Eiropas ražotni Latvijā.

Jaunākā ražotne ir 1000 kvadrātmetrus plaša un tajā no 5. novembra tiek ražoti "Printful" klientu individuālās šūšanas produkti. Ražotnes aprīkojums un darba apstākļi būs līdzvērtīgi visām pārējām "Printful" ražotnēm.

"Individuāli šūtie produkti ir strauji augošs segments un jaunas ražotnes atvēršana ir loģisks solis, lai apmierinātu mūsu klientu pieprasījumu un attīstītos nākotnē. Ražošanas jaudu palielināšana arī stiprinās mūsu klientu spēju konkurēt ar globāliem modes un sporta zīmoliem," gandrīz pusmiljona dolāru investīciju jau ceturtajā ražotnē pamato "Printful" izpilddirektors Dāvis Siksnāns.

Uzņēmums ir arī viens no finālistiem Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras "Eksporta un inovāciju balva 2018" konkursā, kategorijā "Eksportspējīgākais komersants" lielo/vidējo komercsabiedrību grupā. "Printful" ir drukas, šūšanas un piegādes ārpakalpojumu uzņēmums, kas sniedz interneta veikalu īpašniekiem iespēju piedāvāt vairāk nekā 150 dažādus produktus, pašiem neieguldot ražošanas iekārtās, atzīmē uzņēmumā.

Uzņēmuma ''Printful Inc.'' meitas uzņēmums ''Printful Latvia'', kas nodrošina programmatūras risinājumu izstrādi, mārketinga, klientu atbalsta, tirgus izpētes, finanšu un arī ražošanas pakalpojumus, dibināts pērnā gada 13. februārī.

Uzņēmums pagājušajā gadā sasniedza 2,66 miljonu eiro lielu apgrozījumu un guva 797 000 eiro lielu peļņu. Tuvāko gadu laikā ''Printful Inc.'' plāno kļūt par pirmo Latvijas uzņēmumu, kas tiek kotēts ASV fondu biržā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!