Lielākā daļa Latvijas iedzīvotāju joprojām augstu vērtē klātienes iepirkšanās priekšrocības un ikdienā labprāt apmeklē lielveikalus. Svarīgākie kritēriji, izvēloties iepirkšanās centru, uz kuru doties, ir pārtikas veikala pieejamība, ērta nokļūšana, kā arī plašs apģērbu un apavu veikalu klāsts. Par būtiskiem faktoriem tiek atzīts arī ērts tirdzniecības centra plānojums un veikalu izvietojums, liecina iepirkšanās centra "Akropole" veiktā aptauja.

Redzam, ka absolūtais vairākums (96%) Latvijas iedzīvotāju izvēlas iepirkšanos lielveikalā – tas ir ērti un ļauj sarūpēt visu nepieciešamo vienuviet, nereti apvienojot ikdienas vajadzības ar kvalitatīvu laika pavadīšanu," saka "Akropole Rīga" vadītājs un "Akropolis Group" valdes loceklis Kaspars Beitiņš.

Kas tad ir svarīgi Latvijas iedzīvotājiem, izvēloties, kuru tirdzniecības centru apmeklēt? Sadarbībā ar "Snapshots" veiktā aptauja rāda, ka lielveikala izvēles kritēriji dažāda vecuma pircējiem atšķiras. Tā, piemēram, patērētājiem vecumā no 18 līdz 29 gadiem biežāk nekā vidējam Latvijas tirdzniecības centru apmeklētājam ir svarīgi, lai lielveikalā būtu pieejami apģērbu un apavu veikali, kafejnīcas un restorāni, kosmētikas un skaistumkopšanas preces, sporta preces, kinoteātris un sporta zāle. Interesanti, ka tieši šiem patērētājiem biežāk nekā jebkurai citai vecuma grupai ir svarīga veikala vide un interjers, kā arī videi draudzīga piekļuve, izmantojot velosipēdu.

Tikmēr trīsdesmitgadnieku paaudze izceļas ar būtiski augstākām gaidām attiecībā pret ērtu auto novietošanu (vairāk nekā pusei aptaujāto svarīgas stāvvietas), izklaidējošām aktivitātēm papildus veikaliem, kā arī plašu sporta preču klāstu. Tikmēr senioru paaudzei vecumā pēc 60 gadiem vairāk nekā jebkurai citai vecuma grupai ir svarīgi, lai tirdzniecības centrā būtu pieejams pārtikas veikals, kā arī sadzīves preces.

Augstākas prasības attiecībā uz papildu pakalpojumiem tirdzniecības centrā ir aptaujātajiem, kuru ienākumi mēnesī sasniedz 700-900 eiro. Viņiem vairāk nekā vidējam pircējam ir svarīgi, lai iepirkšanos varētu apvienot ar izklaidi un lai tirdzniecības centrā būtu pieejama rotaļu istaba bērniem, kā arī veselības profilakses pakalpojumi. Arī šai aptaujāto grupai ir būtiski, lai pie tirdzniecības centra varētu ērti novietot auto.

Kā atzīst Beitiņš, mazumtirdzniecības sektors Latvijā šobrīd piedzīvo stabilu pieaugumu, un potenciāls atvērt jaunas tirdzniecības platības Latvijā vēl aizvien ir liels, bet iedzīvotāji sagaida kaut ko vairāk par ierasto iepirkšanos. "Mēs esam rūpīgi strādājuši pie tā, lai "Akropole" būtu daudzfunkcionāls iepirkšanās un izklaides centrs, kas līdztekus iepirkšanās priekam dažādu vecumu apmeklētājiem piedāvātu arī bagātīgas izklaides un atpūtas iespējas."

"Akropole" iedzīvotāju aptauja veikta no 2018. gada 11. līdz 22. oktobrim sadarbībā ar "Snapshots", aptaujājot 719 Latvijas iedzīvotājus – interneta lietotājus vecumā no 18 līdz 74 gadiem.

Jau vēstīts, ka jauno tirdzniecības centru plānots atvērt 2019. gadā, un tā kopējā platība sasniegs apmēram 98 tūkstošus kvadrātmetru. No tiem 90 tūkstoši kvadrātmetru paredzēti tirdzniecībai, bet 10 tūkstoši – biroju telpām. Akropoles apmeklētājiem būs pieejams arī kinoteātris, tostarp "IMAX" kino, slidotava, sporta zāle, īpaša izklaides zona, restorāni, kā arī vairāk nekā 220 modes un dzīvesstila veikali.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!