SIA "Rīgas satiksme" valdes loceklim Emīlam Jakrinam aizdomas par nelikumībām iepirkumos nav bijušas, tādēļ viņš par notikušo neuzņemas ne politisku, ne morālu atbildību, sacīja Jakrins.
Viņš skaidroja, ka lēmumu iesniegt atlūgumu pieņēmis "solidāri kopā ar visiem valdes locekļiem", vienlaikus arī izprotot radušās situācijas nopietnību un sabiedrībā valdošo noskaņojumu.
Komentējot jauno valdes sastāvu, Jakrins sacīja, ka jauniecelto valdes priekšsēdētāju Anriju Matīsu pazīst kā augstas klases nozares profesionāli, ar kuru vairāku gadu garumā sadarbojies gan strādājot Satiksmes, gan Ekonomikas ministrijās un citviet.
"Arī abi RS pārstāvji ilgstoši strādājuši par dažādu uzņēmuma nodaļu direktoriem un ir ļoti pieredzējuši. Patlaban nav nekādu bažu, ka uzņēmums tiek nodots neprofesionālu cilvēku pārziņā," sacīja Jakrins.
Jakrins RS valdē strādāja kopš 2016. gada 29. decembra.
Ar citiem bijušajiem uzņēmuma valdes locekļiem žurnālistiem sazināties nav izdevies.
Kā ziņots, visi pieci RS valdes locekļi Rīgas domes priekšsēdētājam Nilam Ušakovam (S) iesnieguši atlūgumus.
Uzņēmuma valdē strādāja no valdes priekšsēdētāja amata atstādinātais Leons Bemhens, Rīgas domes Satiksmes departamenta direktora pienākumu izpildītājs Emīls Jakrins, Jūrmalas domes deputāte Larisa Loskutova (S), Baldones novada domes deputāts Andrejs Požarnovs ("Gods kalpot mūsu Latvijai"), kā arī partijas "Gods kalpot Rīgai" biedre Inese Švekle.
Tikmēr Ušakovs iecēlis pagaidu valdi trīs cilvēku sastāvā. Pagaidu valdi vadīs bijušais satiksmes ministrs Anrijs Matīss un tajā iekļauti arī divi pašreizējie RS darbinieki – Satiksmes un organizācijas nodaļas direktors Edmunds Zivtiņš un Drošības un risku vadības nodaļas direktors Jānis Geduševs.
Gan Geduševs, gan Zivtiņš RS valdes locekļi bijuši arī iepriekš, taču 2016. gadā no amata viņi tika atbrīvoti. Šādas izmaiņas bija saistītas ar izmaiņām likumā, kas regulē valdes lielumu pašvaldību uzņēmumos.
Kā sacīja Ušakovs, tad pirmais Matīsa uzdevums būs apturēt visu pašreizējo sabiedriskā transporta iepirkumu norisi, kas saistīti ar transporta piegādi. "Visos gadījumos, kad piegādes vēl nav pabeigtas un kur to ļauj likumu normas – ir jālauž līgumus un jāizsludina atlikušo transporta vienību iepirkumus no nulles," pauda Ušakovs.