"Orkla Confectionery & Snacks Latvija" pārstāv tādus produktu zīmolus kā "Laima", "Selga", "Staburadze", "Ādažu Čipsi", "Taffel the Original Snacks" un "Pedro".
2018. gadā "Orkla Confectionery & Snacks Latvija" kopumā investējis vairāk nekā trīs miljonus eiro ražošanas procesu pilnveidē, jaunu produktu attīstībā, kā arī ilgtspējas stratēģijas īstenošanā. Šajos trīs miljonos eiro nav iekļautas investīcijas jaunās "Laimas" ražotnes projektā. Savukārt kopš "Orkla Confectionery & Snacks Latvija" iekļāvās "Orkla" koncernā, kopējās investīcijas četru gadu laikā ir sasniegušas vairāk nekā 23 miljonus eiro.
"Investīcijas ir sniegušas mums pieeju jaunām tehnoloģijām, padziļinātām zināšanām un iespēju strādāt atbilstoši augstākajiem nozares pārtikas drošības standartiem," stāsta Didrihsons.
Uzņēmums patlaban eksportē produkciju uz teju 30 pasaules valstīm, tostarp Vāciju, Izraēlu, Krieviju, Lielbritāniju, ASV, Kanādu un Baltkrieviju. 2018. gadā "Orkla Confectionery & Snacks Latvija" turpinājis darbu pie jaunu tirgu apgūšanas un pozīciju stiprināšanas esošajos darbības tirgos, savukārt 2019. gadā plānots palielināt eksporta apjomu par aptuveni 5%, attīstot sortimentu aktīvajos darbības tirgos.
"Nākamo gadu prioritātes mums ir saistītas ar jaunajām ražotnēm. Mēs turpinām darbu pie jaunās "Laimas" ražotnes celtniecības. Nākamo divu gadu laikā "Orkla Confectionery & Snacks Latvija" investēs vairākus miljonus eiro jaunās "Laimas" ražotnes būvniecībā Ādažos un zīmola turpmākā attīstībā. Šīs ir vienas no lielākajām investīcijām pārtikas nozarē Latvijā un tās papildina vairāk nekā 23 miljonus eiro, ko pēdējo četru gadu laikā "Orkla" jau ir ieguldījusi saldumu un uzkodu biznesā," sacīja Didrihsons.
Papildus tam "Orkla Confectionery & Snacks Latvija" mātes uzņēmums "Orkla" ir pieņēmis lēmumu grupas ietvaros nostiprināt cepumu ražošanu un būvēt jaunu ražotni Latvijā, Ādažos, blakus jaunajai "Laimas" ražotnei. Tā specializēsies tikai cepumu un vafeļu ražošanā un būs lielākā šāda veida ražotne Baltijas valstīs un Skandināvijā. Šīs būšot pēdējos gados lielākās investīcijas Latvijas pārtikas ražošanas nozarē, kas radīs 200 jaunas darba vietas. Plānots, ka jaunā ražotne sāks darbu 2022. gada nogalē.
Uzņēmuma vadītājs arī norāda, ka pēdējo gadu laikā saldumu un uzkodu tirgus Baltijā ir kļuvis piesātinātāks, bet, neskatoties uz to, vadošās pozīcijas vietējā tirgū saglabā lokālie ražotāji, kas attīsta uz bagātām tradīcijām veidotus produktus. "Ar katru gadu arī globālie zīmoli paliek aktīvāki Latvijas un Baltijas tirgū, padarot to piesātinātu. Tas palielina konkurenci pašmāju tirgū mīlētākajiem zīmoliem, bet vienlaikus arī veicina kopējo tirgus izaugsmi," rezumē Didrihsons.
Pēc patērētāju tendencēm Latvijā esot redzams, ka Latvijas iedzīvotājiem patīk un garšo saldumi – ik gadu vidējais Latvijas iedzīvotājs apēd vairāk nekā divus kilogramus dažādu konfekšu, gandrīz vienu kilogramu šokolādes tāfelīšu un nedaudz vairāk nekā pus kilogramu šokolādes konfekšu kastēs.
Latvijā īpaši iecienīta esot tumšā šokolāde, kas tiek novērtēta ne tikai garšas, bet arī tās unikālo īpašību dēļ. Pieprasījums aug arī pēc augstas kvalitātes un ekskluzīviem produktiem, kas gatavoti ar rokām. Cilvēki arvien vairāk domā par veselīgāku dzīvesveidu, turklāt gan pasaulē, gan Latvijā sabiedrībai arvien vairāk rūp ilgtspējas jautājumi, secinājis uzņēmums.
"Orkla Confectionery & Snacks Latvija" konsolidētais apgrozījums 2017. gadā bija 81,196 miljoni eiro, kas ir par 4,3% vairāk nekā 2016. gadā, bet koncerna peļņa bija 3,128 miljoni eiro.