Šā gada novembrī, salīdzinot ar 2017. gada novembri, mazumtirdzniecības kopējais apgrozījums pēc kalendāri izlīdzinātiem datiem salīdzināmajās cenās pieauga par 4%, liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) dati.
Pārtikas preču mazumtirdzniecība palielinājās par 4,4%, nepārtikas preču mazumtirdzniecība, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, pieauga par 5,6%, bet autodegvielas mazumtirdzniecība samazinājās par 1,1%.
Nepārtikas preču grupā vislielākais apgrozījuma kāpums, salīdzinot ar iepriekšējā gada novembri, bija nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā ir nepārtikas preces (par 31,1%), metālizstrādājumu, instrumentu, būvmateriālu un santehnikas (par 14,7%) un informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā (par 10,2%). Vislielākais apgrozījuma kritums bija kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 11,2%), mazumtirdzniecībā stendos un tirgos (par 11,2%), kā arī apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 5,1%).
Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu ietekmi, pieauga par 8,1%.
2018. gada novembrī, salīdzinot ar oktobri, pēc sezonāli izlīdzinātiem datiem salīdzināmajās cenās mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums palielinājās par 2,3%, tai skaitā pārtikas preču mazumtirdzniecībā – par 0,9%, nepārtikas preču mazumtirdzniecībā, neieskaitot autodegvielu, – par 3,1%. Autodegvielas mazumtirdzniecības apgrozījums palielinājās par 3,4%.
Vislielākais apgrozījuma pieaugums bija apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 12,8%), mazumtirdzniecībā stendos un tirgos (par 6,1%), kā arī mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecībā (par 6%).
Apgrozījums samazinājās kosmētikas un tualetes piederumu mazumtirdzniecībā (par 1,4%), informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā specializētajos veikalos (par 0,6%).
2018. gada novembrī salīdzinājumā ar oktobri mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā sezonalitāti, samazinājās par 2,2%.