Lidosta Rīga
Foto: Publicitātes foto
Noslēdzot līgumu par pasažieru termināļa paplašināšanas 6. kārtas būvprojekta izstrādi un autoruzraudzību, lidosta "Rīga" ir uzsākusi vērienīgā attīstības projekta pirmo posmu, kura rezultātā piecu gadu laikā plānots izbūvēt jaunu pasažieru termināli ar kapacitāti 10 miljoni pasažieru gadā. Prognozētās lidostas jaunā termināļa projektēšanas izmaksas ir 2,1 miljons eiro.

Lidostas jaunā termināla ēku paredzēts būvēt uz austrumiem no esošās termināla ēkas galvenās fasādes, vietā, kur šobrīd atrodas piebraucamā rampa un īstermiņa autostāvvieta P1. Projekta ietvaros plānots ne tikai izbūvēt jauno termināļa ēku ar plašu un modernu reģistrācijas zāli un drošības kontroles zonu, bagāžas saņemšanas zālēm un bagāžas apstrādes un šķirošanas kompleksu, bet arī jaunus piebraucamos ceļus sabiedriskajam un privātajam transportam. Terminālis būs savienots ar "Rail Baltica" dzelzceļa staciju, veidojot vienotu pasažieru apkalpošanas kompleksu. Prognozētās lidostas jaunā termināļa projektēšanas izmaksas ir 2,1 miljons eiro.

Paredzēts, ka sākotnēji tiks izbūvēti un rekonstruēti piebraucamie ceļi un priekšējais termināla laukums, lai sagatavotu būvlaukumu un būtu iespējama jauno piebraucamo ceļu būvniecība. Izstrādājot projektu, projektētājam ir jāparedz lidostas nepārtraukta darbība būvniecības laikā. Tāpat gan būvdarbu laikā, gan pēc būvdarbiem ir jāizstrādā risinājumi, kas nodrošina nepieciešamo stāvvietu skaitu lidostas pasažieriem un viesiem, kā arī jāņem vērā ar "RailBaltica" stacijas būvniecību saistītie ierobežojumi.

Saskaņā ar līguma nosacījumiem projekts ir pilnībā jāizstrādā un jāsaskaņo būvvaldē 15 mēnešu laikā. Projektēšanu veiks konkursā uzvarējusī piegādātāju apvienība "One Works, Sintagma, Vektors T", kuras dalībnieki ir Itālijas uzņēmums "Sintagma", kas specializējas transporta infrastruktūras projektu īstenošanā, itāļu kompānija "One Works", kas izstrādājusi daudzu lidostu attīstības un paplašināšanas projektus, tostarp Venēcijas Marko Polo starptautiskās lidostas rekonstrukcijas projektu un Briseles Šarleruā lidostas pasažieru termināla paplašināšanas koncepciju, kā arī Baltijas mākslīgo būvju projektēšanas birojs "Vektors T".

Jau vēstīts, ka konkursā par lidostas "Rīga" jaunā daudzfunkcionālā pasažieru apkalpošanas kompleksa projektēšanu bija pieteikušies pieci pretendenti – starptautiski arhitektu un inženieru biroji un to apvienības.

Saskaņā ar Starptautiskās Lidostu padomes ("Airport Council International", ACI) pārskatu par lidostu darbības rādītājiem Eiropā 2018. gada 3. ceturksnī starptautiskā lidosta "Rīga" bija trešā Eiropas straujāk augošā lidosta. No lidostas "Rīga" ziemas sezonā iespējams doties uz vairāk nekā 70, bet vasaras sezonā – uz 100 galamērķiem, ko nodrošina 20 aviosabiedrības. 2018. gadā lidosta "Rīga" apkalpoja vairāk nekā septiņus miljonus pasažieru – 45% no kopējā Baltijas valstu pasažieru skaita.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!