2018. gadā, salīdzinot ar 2017. gadu, mazumtirdzniecības apgrozījums pieauga par 4,0%, liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) apkopotie kalendāri izlīdzinātie dati salīdzināmajās cenās. Pārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms palielinājās par 4,2%, nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, pieauga par 4,2%, bet autodegvielas mazumtirdzniecības – par 2,9%.
2018. gada decembrī, salīdzinot ar 2017. gada decembri, mazumtirdzniecības apgrozījums pēc kalendāri izlīdzinātajiem datiem salīdzināmajās cenās pieauga par 2,2%. Pārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms palielinājās par 1,5%, nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, pieauga par 4,4%, bet autodegvielas mazumtirdzniecības kritās par 3,0%.
Salīdzinot ar 2017. gada decembri, vislielākais apgrozījuma kāpums nepārtikas preču grupā bija nespecializētos veikalos, kur pārsvarā pārdod nepārtikas preces – par 25,4% un informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu specializētajos veikalos – par par 9,3%. Savukārt, vislielākais apgrozījuma kritums bija mazumtirdzniecībā stendos un tirgos – par 14,5%.
Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu ietekmi, pieauga par 2,7%.
2018. gada decembrī, salīdzinot ar novembri, pēc sezonāli izlīdzinātiem datiem salīdzināmajās cenās mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums kritās par 1,2%. Pārtikas preču mazumtirdzniecības apgrozījums kritās par 1,4%, nepārtikas preču pārdošanas apgrozījums, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, saruka par 1,6%, bet autodegvielas mazumtirdzniecība pieauga par 0,1%.
Salīdzinot ar iepriekšējo mēnesi, vislielākais apgrozījums pieaugums bija mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 2,1%), kā arī apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā specializētajos veikalos (par 2,0%).
Savukārt, lielākais apgrozījuma kritums bija mājsaimniecības elektroierīču (par 8,1%), kā arī IKT iekārtu mazumtirdzniecībā (par 3,3%).
2018. gada decembrī salīdzinājumā ar novembri mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā sezonalitāti, pieauga par 11,6%.