benzīntanks, Kool
Foto: LETA

Tā kā Konkurences padome (KP) nav konstatējusi iespējamu kaitējumu konkurencei, tā atļāvusi ''BaltCap'' Izaugsmes fondam (''Growth Fund EuVECA usaldusfond'') un Komandītsabiedrības "ZGI 3" alternatīvo ieguldījumu fondam iegūt izšķirošu ietekmi pār SIA "Kool Latvija", SIA "Kool Tērbatas" un SIA "Kool Construction".

Ieguldījumu fondi ''BaltCap Growth Fund EuVECA usaldusfond'' un Komandītsabiedrības "ZGI 3" alternatīvo ieguldījumu fonds veic ieguldījumus dažādu nozaru uzņēmumos.

SIA "Kool Latvija" ir izveidojis degvielas uzpildes stacijas, kas vienlaikus ļauj gan uzpildīt degvielu, gan arī iepirkties, tostarp iegādāties maltīti. Tātad "Kool Latvija" darbojas gan degvielas mazumtirdzniecības tirgū, gan arī pārtikas mazumtirdzniecības tirgū un ēdināšanas pakalpojumu tirgū. "Kool Latvija" realizē degvielu uzpildes stacijās Līgatnē, Ādažos, Sauriešos un Valmierā, kā arī pašlaik ir nodota ekspluatācijā degvielas uzpildes stacija Rīgā.

Savukārt "Kool Tērbatas" nodarbojas ar mazumtirdzniecību nespecializētajos veikalos, kuros galvenokārt pārdod pārtikas preces, dzērienus vai tabaku, kā arī nodarbojas ar restorānu un mobilo ēdināšanas vietu pakalpojumu sniegšanu. Turpretim "Kool Construction" nodarbojas ar dzīvojamo un nedzīvojamo māju būvniecību.

Izvērtējot uzņēmuma sniegto un KP rīcībā esošo informāciju, konkurences uzraugi secinājuši, ka apvienošanās dalībnieku darbība nepārklājas un to darbība vertikāli saistītajos tirgos ir neliela, tādējādi apvienošanās rezultātā būtiski nemainīsies tirgus struktūra, nemazināsies konkurence un neizveidosies vai nenostiprināsies dominējošais stāvoklis nevienā no tirgiem Latvijā, kuros darbojas apvienošanās dalībnieki. Tāpēc apvienošanās darījums ir atļaujams.

Lai nepieļautu būtisku konkurences samazināšanos uzņēmumu apvienošanās rezultātā, apvienošanās darījumiem, kas atbilst Konkurences likumā noteiktajiem kritērijiem, nepieciešama KP atļauja. Tādējādi KP nodrošina valstisku kontroli pār tirgu koncentrēšanos, lai neveidojas tādas strukturālas izmaiņas, kuru rezultātā patērētāji cieš ilgtermiņā, jo tiem tiek ierobežotas izvēles iespējas vai preces un pakalpojumi jāiegādājas par nekonkurētspējīgu cenu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!