PV vadītājs Rodžers Jānis Grigulis žurnālistus piektdien informēja, ka iepirkumu komisija ir aktīvi strādājusi, un pie rezultāta nonākusi vēl pirms IUB noteiktā termiņa.
PV ir ņēmis vērā IUB lēmumā norādīto un pieņēmis lēmumu, ka uzvarētājs ir "Škoda Vagonka". Tās piedāvājums bija elektrovilcienus piegādāt par 241 888 000 eiro.
Grigulis pauda cerību, ka tuvākajā laikā varēs noslēgt līgumu ar uzvarētājiem.
Pārvērtējot pretendentu piedāvājumus, PV ievērojis IUB lēmumā norādīto, tostarp atzinumu, ka "Škoda Vagonka" grozījusi vilcienu elektroenerģijas patēriņu. Tā kā pretendentu iesniegtie piedāvājumi vērtēti, ņemot vērā vilcienu paredzamās ekspluatācijas izmaksas ilgtermiņā visā vilcienu ekspluatācijas laikā jeb 35 gados. Pārvērtējot piedāvājumus, uzņēmums "Škoda Vagonka" izrādījies saimnieciski izdevīgākais pēc iepirkuma vērtēšanas kritērijiem, atzinis PV.
PV arī norāda, ka "Škoda Vagonka" galvenā priekšrocība ir lētākas tieši uzturēšanas un ekspluatācijas izmaksas.
Kopējā piedāvātā līgumcena 32 jaunu elektrovilcienu ražošanai un to uzturēšanai nepieciešamā aprīkojuma piegādei ir 241 888 753 eiro. Līgumcenā ietilpst vilcienu, to uzturēšanai nepieciešamā aprīkojuma piegāde, rezerves daļu fonda piegāde pirmajiem pieciem gadiem, kā arī personāla apmācība.
"Visi pretendenti ir ļoti pieredzējuši un visi uzskatāmi par nozares līderiem vilcienu ražošanā. Šobrīd svarīgākais ir, lai pēc daudzu gadu pūliņiem beidzot jauno vilcienu iepirkums rezultētos ar līguma parakstīšanu un jaunu elektrovilcienu piegādi mūsu pasažieriem," pauda Grigulis.
PV uzsver, ka jauno elektrovilcienu iegāde ievērojami mainīs AS "Pasažieru vilciens" iespējas pasažieru apkalpošanā un uzlabos servisa kvalitāti. Būtiskākais uzlabojums pasažieriem salīdzinājumā ar pašlaik lietošanā esošajiem vilcieniem būs viena līmeņa iekāpšana vilcienos. Tāpat jaunajos elektrovilcienos būs pieejama klimata kontrole, mūsdienu prasībām atbilstošas labierīcības - katrā vilcienā būs divas tualetes, kas pieejamas arī pasažieriem ar īpašām vajadzībām.
Sagaidāms, ka vilcieni būs aprīkoti ar video un audio informēšanas, kā arī biļešu pašvalidācijas iekārtām.
Elektrovilcieniem būs ievērojami platākas durvis, lai nodrošinātu ātru pasažieru apmaiņu, kas nozīmē arī īsāku vilcienu stāvēšanas laiku pieturvietās. Ir paredzēta arī tāda papildu ērtība pasažieriem kā iespēja brauciena laikā uzlādēt savas viedierīces. Pēc jauno elektrovilcienu iegādes AS "Pasažieru vilciens" varēs ieviest intervāla grafikus visos vilcienu maršrutos, proti, noslogotākajos laikos - darba dienu rītos un vakaros – vilcieni kursēs ik pēc 15 līdz 20 minūtēm. Paredzēts, ka jaunie elektrovilcieni kursēs Aizkraukles, Tukuma, Skultes un Jelgavas virzienā.
Iepirkuma procesa ietvaros ir paredzēts, ka AS "Pasažieru vilciens" 32 jaunie elektrovilcieni tiks piegādāti pakāpeniski, sākot no 2020. gada beigām līdz 2023. gadam. Vaicāts, kad varētu tikt piegādāti pirmie vilcieni, Grigulis žurnālistiem paskaidroja, ka piegādes grafiku varēs precizēt pēc līguma noslēgšanas.
Savukārt attiecībā uz tālāko naudas plūsmu un norēķiniem ar uzņēmumu, Grigulis paskaidroja, ka tas atkarīgs no Satiksmes ministrijas. Vienlaikus viņš piebilda, ka tā kā patlaban aizvien nav pieņemts budžets, tad sākotnēji jautājums risināms Satiksmes ministrijai un Finanšu ministrijai.
Iepriekš ziņots, ka valdība lēma – PV līdz 2024. gadam elektrovilcienu rezerves daļu fonda un vilcienu uzturēšanas iekārtu, kā arī vilcienu depo izbūvē varēs ieguldīt līdz 259 miljoniem eiro no valsts budžeta. Par tiesībām piegādāt 32 jaunus elektrovilcienus sacentās četri pretendenti – "Talgo", Šveices kompānijas "Stadler" Polijas meitasuzņēmums, CAF un "Škoda Vagonka".
PV par uzvarētāju elektrovilcienu iegādes iepirkumā atzina "Talgo", kura piedāvātā līgumcena bija 225 303 262 eiro. Līgumcenā ietilpst vilcienu, to uzturēšanai nepieciešamā aprīkojuma piegāde, rezerves daļu fonda piegāde pirmajiem pieciem gadiem, kā arī personāla apmācība.
Čehijas "Škoda Vagonka" un Spānijas "Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles" (CAF) iesniedza sūdzības par PV rīkoto sarunu procedūru "Piepilsētas pasažieru elektrovilcienu un to uzturēšanai nepieciešamā aprīkojuma piegāde un personāla apmācība" termiņu.
Šis ir Latvijas trešais mēģinājums nopirkt jaunus vilcienus.
Pirmajā iepirkumā piedalījās CAF un "Stadler", par uzvarētāju tika pasludināts CAF, taču "Stadler" ierosinātās tiesvedības rezultātā konkursa rezultāts tika atcelts.
Otrajā iepirkumā piedalījās "Hyundai Rotem" un "Stadler". Labākās cenas piedāvājumu iesniedza "Hyundai", taču tika izslēgts no konkursa tehnisku iemeslu dēļ, savukārt toreizējais satiksmes ministrs Anrijs Matīss paziņoja, ka vilcienu iegādei no "Stadler" nav finansējuma, un PV līgumu nenoslēdza.